3

مشکلات ناشی از به هم خوردن تعادل ترکیب جنسیتی دانشگاهها

  • کد خبر : 3498
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۱۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در صورتی که بتوانیم کار جدی برای اشتغال انجام دهیم و شغل افراد با رشته تحصیلی آنها تناسب داشته باشد می توانیم مشکلات ناشی از به هم خوردن تعادل ترکیب جنسیتی دانشگاهها را کاهش دهیم. مرادعلی منصوری رضی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ایران کشوری جوان است و نمی توان […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در صورتی که بتوانیم کار جدی برای اشتغال انجام دهیم و شغل افراد با رشته تحصیلی آنها تناسب داشته باشد می توانیم مشکلات ناشی از به هم خوردن تعادل ترکیب جنسیتی دانشگاهها را کاهش دهیم.

مرادعلی منصوری رضی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ایران کشوری جوان است و نمی توان ترکیب جمعیتی آن را تغییر داد اما با برنامه ریزی می توان برای حل معضلاتی از جمله تغییرات ترکیب جنسیتی دانشگاهها فکری کرد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر و فندرسک افزود: اینکه تعداد دختران در دانشگاهها بیشتر است ریشه در موضوع عدم تعادل در بازار کار دارد. عدم همخوانی میان رشد تحصیلی و اشتغال عامل اصلی این موضوع است. گرفتن مدرک چه از خارج از کشور و چه از داخل کشور راحت شده اما در عین حال تغییری در فضای اشتغال ایجاد نشده است.

وی افزود: به عنوان نمونه هر سال تحصیلی از یک دانشگاه کوچک تعداد زیادی فارغ التحصیل می شوند اما تعداد شغل برای آنها از ۱۰ نفر هم کمتر است.

منصوری اضافه کرد: نکته دیگر در عدم همخوانی میان تحصیل و شرایط زندگی زنان این است که به دلیل بالا رفتن سن ازدواج، این گروه از زنان شغلی ندارند و از این رو تصمیم به ادامه تحصیل می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخی از رشته ها برای زنان مناسب نیست. زنان نمی توانند کارهای سخت را انجام دهند چرا که رشته های فنی به توان بدنی خاصی نیاز دارد که از عهده بسیاری از زنان خارج است بنابراین وقتی زنان از این دسته از رشته ها فارغ التحصیل شوند کاری برای آنها وجود ندارد و در واقع رشته تحصیلی آنها با محیط خانوادگی، شرایط زندگی و آینده شغلی آنها تناسب ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همین موضوع ترکیب جنسیتی فضای تحصیلی را بر هم زده است و فارغ التحصیلان شغلی پیدا نکنند. از سوی دیگر دخترانی که تشکیل زندگی نداده اند به دلیل وقت فراغت خود وارد دانشگاه می شوند اما پسران به امید اشتغال به دنبال کار می روند.

منصوری تاکید کرد: اگر بتوانیم کار جدی برای اشتغال انجام دهیم و شغل افراد با رشته تحصیلی آنها تناسب داشته باشد می توانیم این گونه مشکلات را از بین ببریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3498

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر