4

علی مطهری: شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود/ هیچ مرجع تقلیدی نمی گوید دوچرخه سواری زنان ممنوع است

  • کد خبر : 349809
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

علی مطهری، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند.

علی مطهری، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند.
علی مطهری: شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود/ هیچ مرجع تقلیدی نمی گوید دوچرخه سواری زنان ممنوع است

به گزارش افق انلاین ،  علی مطهری پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در این انتخابات پیام مهمی برای دنیا و پیام رسایی برای غربی‌ها، کشورهای همسایه، چین و روسیه دارد و در رفع تحریم‌ها و احیای برجام قطعا موثر خواهد بود و در بهبود زندگی مردم اثرگذار است.

مطهری گفت: افراد فکر نکنند شرکت و عدم شرکت ما در انتخابات فرقی نمی‌کند و فایده ای نخواهد داشت و کاری اصلاح نخواهد شد. ممکن است به همه مطالبات خودمان نرسیم ولی می‌توانیم به ۸۰ درصد آرزوهای خودمان برسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نفع کاندیدای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان کناره‌گیری می‌کنید؟ تاکید کرد: من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند. اینکه در آینده و درآستانه روز انتخابات چگونه بشود بستگی به رای کاندیداها دارد و کسی که رای بیشتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود. بنده فعلی تصمیم برای اینکه به نفع کسی کنار بروم ندارم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر تائید صلاحیت نشوید، واکنش شما چه خواهد بود؟ گفت: من امیدوارم رد صلاحیت نشوم امیدوارم که شورای نگهبان در عمل خود تجدید نظر کنند و اظهارنظر را ملاک ردصلاحیت قرار ندهد.

وی گفت:‌حتی رهبری هم گفته اند که اظهارنظر مخالف من هم می تواند باشد. بنابراین قانون اساسی باید اجرا شود و شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود. درنهایت هم اگر شورای نگهبان رد کند ما باید تابعیت از قانون کنیم و کاری از ما برنمی آید و باید برویم خانه بنشینیم.

مطهری درباره اینکه چه برنامه هایی برای آزادی بیان، رفع مشکلات زنان و فعالیت زنان مانند دوچرخه سواری دارد گفت: مساله آزادی بیان از آرمان‌های انقلاب بوده است. عدالت اجتماعی و اعتلای فرهنگی جزوه شعارها و آرمان های انقلاب بوده است این به بعد از قسمتها واقعاً کوتاهی کرده‌ایم و آسیب هایی داریم که باید برطرف شود.

وی افزود: مشکل اساسی در حوزه ورزش و حضور آنان در استادیوم ها جز شنا نداریم. به هر حال بی جهت ما موضوع را طولانی کردیم هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند بگوید دوچرخه سواری بانوان ممنوع است کسی که پوشش خود را رعایت می‌کنند ممنوعیتی برای انجام این کار نباید داشته باشند و بی‌جهت مسائل زنان را بزرگ نکنیم. حجاب و پوشش اسلامی هم اجباری نیست و مردم از روی انتخاب و با اعتقاد رعایت می کنند. عده ای هستند که به طور نسبی رعایت می‌کنند و ممکن است پوشش کامل نداشته باشند و نباید به این مسائل دامن زد.

مطهری درباره حضور علی لاریجانی یکی از نزدیکان وی در انتخابات گفت:  حدود ۲۰ روز است چه حضوری و چه تلفنی با ایشان صحبت نکردم و واقعا اطلاع ندارم که می خواهد بیاید یا نه.

وی ادامه داد: علی لاریجانی آدم سیاسی است و مانند همه سیاسیون پیچیده است اگر هم بیاید مانند بقیه کاندیدا ها است من حتی بدون اطلاع ایشان وارد صحنه انتخابات شدم پس و ورود یا عدم ورود ایشان هیچ تأثیری در شرکت من نخواهد داشت.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا باهم  قهر هستید گفت: نه به خاطر ماه رمضان و مسائل کرونا دیدار و صحبتی نداشته ایم و از ستاد انتخابات که برگردم خدمت ایشان می‌رسم و عید را تبریک می‌گویم.

مطهری دزباره کابینه خود در صورت رییس جمهور شدن،گفت: به طور کلی معتقدم کابینه باید افراد متخصص با تجربه را در بر بگیرد چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه آقا چه خانم چه شیعه و چه سنی. باید اصلح را انتخاب کنیم و همه در قدرت باشند اینکه گروهی روی کار می‌آید و همه گروه های مقابل را بیرون می ریزد بیشتر در کشور ما رایج بوده است اما من چنین عمل ممی کنم.

وی افزود: برای معاون اولی در ذهن من برخی از این افرادی است که امروز کاندیدای ریاست جمهوری هستند برای وزارتخانه ها هم همینطور که گفتن اسم آن ها جالب نیست.

مطهری با بیان اینکه معتقد به دولت ائتلافی هستم،ادامه داد: هیچ تعصب گروهی ندارم. نمی‌توان قول داد  سه وزیر اهل سنت می گذارم یا هشت وزیر زن. ادعای این چنینی ندارم و این درست نیست اما باید ببینیم برای پست چه کسانی صالح هستند و از بین آنا که اصلح هست را انتخاب کنیم ممکن است و آن فرد اصلح اهل سنت باشد یا اینکه زن باشد.

وی اضافه کرد:  انتخاب زن پیام ویژه ای دارد زن را انتخاب می کنیم  و اگر دو شیعه و سنی امتیاز مساوی داشتند و فرصت برای هر دو وجود دارد و هر دو برابر باشند در اینجا اهل سنت را انتخاب می کنیم که این پیام خوبی برای دنیای اسلام و اتهاماتی که به ما می‌زدند دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=349809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر