5

شناسایی بیماری‌های شایع پوست و تشخیص “سل” توسط هوش مصنوعی جدید گوگل

  • کد خبر : 350204
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

جدیدترین ابزار هوش مصنوعی گوگل که در رویداد توسعه‌دهندگان گوگل(گوگل I/O) در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، ادعا می‌کند که قادر است از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند، بیماری‌های شایع پوستی و احتمال ابتلا به بیماری سل را شناسایی کند.

شناسایی بیماری‌های شایع پوست و تشخیص "سل" توسط هوش مصنوعی جدید گوگل

جدیدترین ابزار هوش مصنوعی گوگل که در رویداد توسعه‌دهندگان گوگل(گوگل I/O) در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، ادعا می‌کند که قادر است از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند، بیماری‌های شایع پوستی و احتمال ابتلا به بیماری سل را شناسایی کند.

به گزارش افق انلاین به نقل از انگجت، ابزار جدید هوش مصنوعی گوگل می‌تواند بیماری‌های شایع پوست را تشخص دهد. این برنامه تحت وب که امروز در رویداد سالانه گوگل I/O نمایش داده شد، می‌تواند تا اواخر امسال عرضه شود.

گوگل امروز در روز اول افتتاحیه رویداد I/O خود در سال ۲۰۲۱، ابزار جدید “کمک پوستی” با استفاده از هوش مصنوعی را رونمایی کرد که می‌تواند به هر کسی که دارای تلفن هوشمند است، در این زمینه کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد بیماری‌های پوستی بدست آورد.

طبق گفته‌های گوگل، این پروژه به مدت سه سال در دست طراحی و توسعه و اجرا بوده و گوگل امیدوار است که این برنامه را به صورت آزمایشی در اواخر سال جاری عرضه کند.

این ابزار در واقع یک برنامه تحت وب است که کاربر از طریق دوربین گوشی هوشمند خود از آن استفاده می‌کند. بدین ترتیب، پس از گرفتن سه عکس از پوست، مو یا ناخن خود از زوایای مختلف، از کاربر خواسته می‌شود به سوالات مربوط به نوع پوست، مشکلی که در حال حاضر تجربه می‌کند و علائمی که دارد، پاسخ دهد. سپس هوش مصنوعی که با دانش در مورد ۲۸۸ شرایط مختلف پوستی آموزش داده شده است، اطلاعاتی را که کاربر ارائه داده است، تجزیه و تحلیل کرده و فهرستی از تطابق‌های احتمالی را به وی ارائه می‌دهد.

نتایج براساس اطلاعات بررسی شده توسط متخصص پوست، پاسخ به سوالات متداول و تصاویر مشابه از نتایج جستجو ارائه خواهد شد.

به گفته گوگل، این ابزار در حال حاضر سن، جنس، نژاد، انواع پوست و سایر عواملی را که می‌تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد در نظر می‌گیرد.

با توجه به اینکه مو، پوست و ناخن بزرگترین اندام بدن را تشکیل می‌دهند، قابل درک است که چرا گوگل تلاش خود را برای نظارت بر سلامتی این اندام با ابزاری مانند این گسترش می‌دهد. با این حال، همانند اکثر فناوری‌های بهداشتی، این ابزار به منظور جایگزینی برای مراجعه به پزشک نیست، بلکه فقط برای ارائه “اطلاعات معتبر” بیشتر با تکیه بر عکس‌هایی که کاربر ارائه می‌دهد و اظهارات شخصی وی و سوالات مفصلی که به آنها پاسخ می‌دهد، طراحی شده است.

ایسنا/ علاوه بر این، گوگل ابزاری جداگانه با استفاده از هوش مصنوعی را معرفی کرد که به شناسایی بیماران احتمالا مبتلا به بیماری سل برای پیگیری آزمایشات کمک می‌کند.

این ابزار غربالگری که بر اساس کارهای موجود این شرکت در زمینه تصویربرداری پزشکی ساخته شده است، از یک سیستم یادگیری عمیق استفاده می‌کند که می‌تواند بیماران مبتلای احتمالی به بیماری سل را بر اساس عکس‌های اشعه ایکس قفسه سینه آنها شناسایی کند.

گوگل همانند ابزار “کمک پوستی”، ابزار تشخیص سل را نیز بر اساس داده‌های جمع آوری شده از ۹ کشور ساخته تا طیف گسترده‌ای از نژادها و قومیت‌ها را شامل شود. استفاده از ابزاری مانند این می‌تواند به صرفه‌جویی تا ۸۰ درصد در هزینه‌های هر مورد ابتلا به سل کمک کند.

گوگل در اواخر سال جاری با دو مطالعه تحقیقاتی جدید به توسعه ابزار غربالگری سل خود ادامه خواهد داد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350204

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر