3

وقتی یک انگشت اضافه با انگشتان دست همکاری می‌کند! + تصویر

  • کد خبر : 350299
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

پژوهشگران انگلیسی در پروژه جدید خود، همکاری یک انگشت رباتیک با انگشتان دست را ارزیابی کردند و به بررسی تاثیر آن بر مغز پرداختند.

وقتی یک انگشت اضافه با انگشتان دست همکاری می‌کند!

پژوهشگران انگلیسی در پروژه جدید خود، همکاری یک انگشت رباتیک با انگشتان دست را ارزیابی کردند و به بررسی تاثیر آن بر مغز پرداختند.

به گزارش افق انلاین به نقل از نیوساینتیست، یک طراح اهل لندن چندین سال پیش، یک انگشت رباتیک موسوم به “Third Thumb” ابداع کرد که با کمک حسگرهایی که زیر پای کاربر قرار دارد، کنترل می‌شود. اکنون پژوهشگران “کالج دانشگاهی لندن” (University College London)، نحوه سازگاری مغز را با Third Thumb مورد بررسی قرار داده‌اند.

پژوهشگران، این انگشت رباتیک را روی ۳۶ نفر آزمایش کردند که همه راست دست بودند. حرکات انگشت رباتیک که کنار انگشت کوچک قرار گرفته بود، با کمک حسگرهای متصل به انگشت بزرگ پا کنترل می‌شد. انتقال سیگنال‌ها با استفاده از فناوری بی‌سیم بین مچ دست و مچ پا صورت می‌گرفت.

شرکت‌کنندگان به مدت پنج روز از انگشت رباتیک استفاده کردند. “دانیل کلود” (Danielle Clode)، سرپرست این پژوهش گفت: یکی از اهداف این پروژه، وادار کردن شرکت‌کنندگان به استفاده کردن از روش‌های جدید و منحصر به فرد برای سر و کار داشتن با اشیا بود.

انگشت رباتیک توانست یک فنجان قهوه را نگه دارد تا سایر انگشتان بتوانند شیر را با قاشق در آن هم بزنند. برخی از شرکت‌کنندگان از انگشت رباتیک برای نگه داشتن صفحات کتاب استفاده کردند. هر کاربر، انگشت رباتیک را کمتر از سه ساعت در روز به کار برد.

پژوهشگران برای درک نحوه تاثیر انگشت رباتیک بر مغز شرکت‌کنندگان، پیش و پس از پژوهش، از آنها آزمایش ام‌آرآی گرفتند.

“پائولینا کیلیبا” (Paulina Kieliba)، از پژوهشگران این پروژه گفت: فناوری در حال پیشرفت است اما هیچ‌کس در مورد این که آیا مغز می‌تواند با آن کنار بیاید یا خیر، صحبت نمی‌کند.
“جاناتان ایتکن” (Jonathan Aitken)، پژوهشگر “دانشگاه شفیلد” (university in Sheffield) انگلستان گفت: سازگاری سریع شرکت‌کنندگان با این انگشت رباتیک، مرا شگفت‌زده کرد. ترکیب این ابزار ناآشنا با سرعت یادگیری، بسیار جالب است.

این پژوهش، در مجله “Science Robotics” به چاپ رسید.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350299

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر