به گزارش افق آنلاین ، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه افراد بالای ۷۰ سال از فردا (شنبه، اول خرداد) در سامانه واکسیناسیون ثبت‌نام کنند و پیامک برای افراد ثبت نام کننده ارسال می‌شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بر اساس تجربه دو هفته اخیر، تصمیم گرفتیم همه افراد در سایت salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و خودمان نوبت دهی کنیم تا ازدحام پشت در مراکز واکسیناسیون اتفاق نیفتد.

او ادامه داد: وقتی افراد وارد سایت می‌شوند، هم باید شماره تماس و هم کد ملی وارد کنند. البته افراد می‌توانند شماره تلفنی وارد کنند که لزوما مربوط به خود شخص نیست. در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هم نیازی به ثبت نام در سایت نیست. بهورزان و مراقبان سلامت تمام این افراد را می‌شناسند و اطلاع رسانی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از طریق بهورزان و مراقبان سلامت انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقرر شده تا برای افراد بالای ٧٠ سال که پیامک برای آنها ارسال نشده است واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق نکنند و افراد باید در هنگام تزریق پرینت یا پیامک را نشان دهند و این شرط تزریق واکسن است.

رئیسی درباره واکسیناسیون کارکنان صدا و سیما بیان کرد: ما مصوبه ستاد ملی کرونا برای واکسیناسیون کسانی که درگیر بحث انتخابات در صدا و سیما هستند، داریم و تعداد افراد خیلی محدود که قرار است درگیر انتخابات و مناظره‌ها باشند به دلیل اینکه ساختمان صدا و سیما تهویه مناسب ندارد و زمان برنامه‌های انتخاباتی طولانی است و این افراد ساعت‌های طولانی باید در برنامه‌های انتخابی و مناظره‌ها باشند مشمول واکسیناسیون شدند و واکسن برای تعداد معدودی افراد تعلق گرفته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون دانش آموزان بیان کرد: ما واکسن مورد تایید برای سن زیر ١٨ سال نداریم و در آمریکا فایزر به ١٢ تا ١۶ سال تزریق می‌شود و روی واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال در حال مطالعه هستند.

رئیسی بیان کرد: در برخی کشور‌ها آمار کودکان کار و مسائل روانی و سو استفاده از آن‌ها افزایش پیدا کرده و این موضوع یک معضل جهانی است و بسیاری از دانش آموزان ترک تحصیل کردند و ازدواج کودکان و آزار‌های جنسی و معضلات اجتماعی برای کودکان یا کودکان کار بیشتر شده است و از طرفی این احتمال وجود دارد زیر ساخت تلفن هوشمند در اختیار همه نباشد و بحث مدرسه در دوران کرونا جدی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ما برنامه مدون خاص برای تزریق واکسن در منزل نداریم و موردی این موضوع انجام شده است.