4

آیا افزایش حقوق بعدی بازنشستگان در دولت بعدی انجام می‌شود؟

  • کد خبر : 350427
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت دوباره افزایش یافت، حقوق کدام بازنشستگان مشمول افزایش حقوق شدند؟

زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400 | بورسان Bourseon

به نظر می‌رسد روز گذشته حقوق تمام بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود گروهی از بازنشستگان در اردیبهشت حقوق بیشتری دریافت کنند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید امسال مشمول دو نوع افزایش می‌شد، افزایش ۳۹ درصدی سالانه و متناسب‌سازی با حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری.

    افق انلاین ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در فروردین حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با داشتن همسر و دو فرزند را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد؛ اما این مقدار افزایش حقوق برای بازنشستگان پایین‌تر از حد تصور بود.

    همچنین احکام جدیدی که در فروردین صادر شد روشن نبود، ایرادات آن و اعتراضات بازنشستگان موجب شد که در اولین روز واریزی‌ها در فروردین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دستور بازبینی دهد.

    نتیجه بازبینی نیز این شد که در محاسبه متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند اشکالاتی به سبب ایراد در سیستم نرم‌افزاری به وجود آمده که باید اصلاح شود. اما درباره حقوق‌ها قرار شد در اردیبهشت حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر افزایش یابد.

    با تمام شدن فرایند واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی، به نظر می‌رسد این افزایش حقوق لحاظ شده است. یعنی حقوق کسانی که حداقل‌بگیر نبوده‌اند افزایش یافته نه همه بازنشستگان. حداقل‌بگیران نیز همان حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند.

    با این که حقوق غیرحداقلی‌بگیران افزایش یافته اما همچنان بازنشستگان از افزایش حقوق امسال راضی نیستند. آنها می‌پرسند که چرا با اعمال دو افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه و انجام متناسب‌سازی، حقوق‌ها به اندازه یک افزایش حقوق زیاد شده است.

    در واقع به گفته آنها اگر افزایش ۳۹ درصد سالانه روی حقوق‌ها اعمال می‌شد هم حداقل حقوق به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد، پس انجام متناسب سازی چه شد؟

    اما اینطور که از سازمان تامین اجتماعی مشخص است، دیگر قرار نیست حقوق بازنشستگان افزایش یابد، یا لااقل تا زمانی که مصوبه یا دستور جدیدی صادر نشود حقوق‌ها در همین سطح باقی می‌ماند که احتمالا افزایش حقوق بعدی در دولت بعدی انجام می‌شود.

    لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350427

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    آمار کرونا
    مجموع مبتلایان در جهان
    آخرین بروزرسانی در:
    مبتلایان

    فوتی‌ها

    بهبود یافته‌ها

    موارد فعال

    مبتلایان امروز

    فوتی‌های امروز

    موارد بحرانی

    کشورهای تحت تأثیر