3

دو مورد غیراخلاقی درباره سیدجلال حسینی گزارش شد!/ تشخیص احضار بازیکنان با ماست

  • کد خبر : 350453
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

 رأی کمیته انضباطی درخصوص بازی‌های پرحاشیه اخیر پرسپولیس با سپاهان و استقلال اعلام شد و خاطیان علاوه بر محرومیت، جمعاً مبلغی به میزان یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان باید پرداخت کنند.

ویدیو| خلاصه بازی پرسپولیس ۲-۱ گوآ - سایت خبری تحلیلی اندیشه معاصر | سایت  خبری تحلیلی اندیشه معاصر

 جدا از این موضوع محرومیت‌هایی که کمیته انضباطی برای بازیکنان در نظر گرفته است، خود محل حاشیه و اعتراض شد تا آنجا که باشگاه پرسپولیس درخواست تجدیدنظرخواهی را به کمیته استیناف ارسال کرد و در فضای مجازی سیل عظیمی از اعتراض‌ها نسبت به حکم صادر شده علیه این باشگاه به راه افتاد.

براساس رأی کمیته انضباطی، فرشاد فرجی و بهزاد غلامپور پس از جنجال‌های دربی محروم شدند، جلال حسینی و عزت الله پورقاز هم بابت اتفاقات اصفهان دچار محرومیت شدند اما آنها جدا از محرومیت، باید مبالغ سنگینی را پرداخت کنند.

در جمع پرسپولیسی‌ها، فرشاد فرجی و مهدی ترابی جمعاً ۱۵۰ میلیون و باشگاه پرسپولیس نیز ۱۵۰ میلیون تومان بابت حواشی دربی و سیدجلال حسینی، سعید آقایی و محمدحسین کنعانی زادگان جمعاً به مبلغ ۲۲۵ میلیون و باشگاه پرسپولیس ۱۰۰ میلیون تومان بابت بازی با سپاهان جریمه شدند که جمع جرائم پرسپولیسی‌ها ۶۲۵ میلیون تومان است.

از بین آبی پوشان نیز محمد نادری، سیداحمد موسوی و بهزاد غلامپور جمعاً به میزان ۲۲۵ میلیون و باشگاه استقلال نیز ۱۰۰ میلیون جریمه شد که جمع جرائم آبی پوشان به عدد ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

در نهایت از میان اصفهانی‌ها عزت الله پورقاز و محمدرضا حسینی جمعاً ۱۵۰ میلیون و باشگاه سپاهان ۱۰۰ میلیون جریمه شدند که مجموع جرائم اصفهانی‌ها رقم ۲۵۰ میلیون تومان است.

اعتراض جدی پرسپولیسی‌ها به رأی کمیته انضباطی به خصوص محرومیت سیدجلال حسینی این است که او مدعی شده دفاعیات او را نشنیده‌اند و حکم را صادر کرده‌اند. ضمن اینکه محرومیت همزمان فرجی هم مزید بر علت شده تا پرسپولیسی‌ها تحت فشار از دست دادن مهره‌های دفاعی‌شان در بازی بعدی به این حکم معترض باشند.

نمی‌دانم ابلاغیه‌های کمیته انضباطی در باشگاه‌ها چه می‌شوند

حسن‌زاده محمدی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اعتراض‌هایی که نسبت به حکم صادر شده مطرح می‌شود به ایران ورزشی گفت: «ما فقط از خاطیان دربی خواستیم تا در کمیته انضباطی حاضر شوند اما برای بازی پرسپولیس – سپاهان، طی نامه‌ای به باشگاه‌ها از آن‌ها خواستیم تا بازیکنان دفاعیه‌های خود را به صورت کتبی برای ما ارسال کنند. نه تنها بازیکنان این دو باشگاه که بازیکنان استقلال هم بعد از دربی هیچ دفاعیه‌ای به صورت کتبی برای ما نفرستاند. باید بپذیریم که احضار همه خاطیان در تمام پرونده‌های انضباطی برای ما امکان‌پذیر نیست اما عجیب است که باشگاه‌ها هم برای ارسال دفاعیه‌ بازیکنان با ما همکاری نمی‌کنند. نمی‌دانم چه دلیلی دارد؟ آیا اصلاً باشگاه‌ها، درخواست ما برای دریافت دفاعیه کتبی بازیکنان را به خود آن‌ها ابلاغ می‌کنند یا برای اینکه تمرکز بازیکنان به هم نخورد این کار را انجام نمی‌دهند و در عوض خود باشگاه برای ما دفاعیه می‌فرستد؟ در هر حال این اشتباه است.»

چرا از بازیکن استقلال نمی‌گویند که دعوت نشد و محروم شد؟

حسن‌زاده محمدی می‌گوید: «ترابی، نادری، فرجی و غلامپور، چهار بازیکنی بودند که از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شدند. با توجه به وظیفه صیانتی که داریم تصمیم گرفتیم این بازیکنان را دعوت کنیم تا درباره رفتارشان توجیه شوند. بعد از جلسه هم دیدید که مصاحبه کردند و خطای خود را پذیرفتند. از سیدجلال حسینی اما انتظار می‌رود که چنین مواردی را بداند. مگر کمیته انضباطی چه می‌خواهد جز این؟ ضمن اینکه کمیته انضباطی کاملاً براساس گزارش داوری و دو مورد غیراخلاقی که درباره سیدجلال حسینی گزارش شده بود، برای او رأی داده‌ است. چرا دوستان معترض چیزی درباره سید احمد موسوی نمی‌گویند که به کمیته انضباطی دعوت نشد و جزء محرومان هم هست؟»

این تشخیص ماست که چه کسی به کمیته انضباطی احضار شود

رئیس کمیته انضباطی تأکید می‌کند: «در پرونده پرسپولیس – سپاهان، ما برای سعید آقایی، کنعانی‌زادگان، سید جلال حسینی از پرسپولیس، سید محمد حسینی از سپاهان و همچنین خبرنگار اصفهانی و آقای کوراهیه ابلاغیه زدیم که دفاعیه کتبی بفرستند. علاوه بر این مدیران عامل باشگاه‌ها را هم احضار کردیم. این تشخیص ماست چه کسانی به کمیته انضباطی بیایند و چه کسانی نیایند. ضمن اینکه ما در سطح بالاتری، مدیران عامل این باشگاه‌ها را احضار کردیم و توضیحات آن‌ها را شنیدیم. در کنار این موضوع حق دفاع به بازیکنان سپاهان و پرسپولیس داده شد اما آنچه برای من عجیب است این است که چرا باشگاه‌ها ابلاغیه‌های ما را جدی نمی‌گیرند که ما بتوانیم دفاعیه بازیکنان را داشته باشیم؟ »

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر