1

معنی انتخابات سوریه برای مردم شهر حمص؛ درخواست برای مبارزه رئیس جمهور با فساد

  • کد خبر : 350627
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴

شهر حمص که یکی از مراکز اصلی در اعتراضات اولیه در سوریه پیش از مداخله غرب و گسترش تروریسم برای ایجاد بحران در این کشور بود، این روزها حضور پرشور مردمی برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه (۵ خرداد) است.

معنی انتخابات سوریه برای مردم شهر حمص؛ درخواست برای مبارزه رئیس جمهور با فساد/ گزارش میدانی

ده سال سیاه از وقوع جنگ و از دست دادن شهدا و خیل عظیم  مهاجران و همچنین نقص عضو اهالی حمص، سپری شد. تحولاتی که در جریان آن غرب و برخی عرب‌ها به دنبال این بودند سوری‌های اهل حمص، قطب نمای وطن را از دست بدهند. اما  آنان ترجیح دادند به منظور حفظ شرافت به آن “نه” بگویند.

تحولات ثابت کرده است که اهالی حمص در مناسبت ملی و قانونی خود بیش از هر زمان دیگری حضور دارند و بیش از پیش حامی وطن و اصول ثابت خود هستند.

یکی از شهروندان این شهر به خبرگزاری تسنیم گفت: اولا بهتر است تروریسم در تمام مناطق سوریه از بین برود و با فساد داخلی مبارزه شود. به عنوان یک شهروند می خواهم وضعیت معیشتی بهبود یابد و با فساد به معنی دقیق و کامل مبارزه شود. باید مجازات های سنگینی به خصوص برای تاجران در نظر گرفته شود. بی تردید فشارهای موجود بر وضع معیشتی تاثیر خواهد گذاشت. بهبود اوضاع معیشتی آنچه برای ما در درجه اول مهم است. مبارزه با فساد مهم ترین چیز است.

اهالی حمص عادت کردند صدای خود را در سختی ها بالا ببرند همانطور که حمصی ها چیزی را نمی پذیرند مگر اینکه حرف خود را در مناسبت های ملی کشورشان اعلام کنند ،ایستادگی و مقاومت و انتخاب و نه به سازش. این چیزی است که اهالی حمص سوریه اعلام می کنند و این چیزی است که در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۶ ماه می به ظهور خواهد رسید با وجود اینکه می دانند صدای بلند در دوران قلدری آمریکا هنگامی که از تارهای صوتی فراتر می رود بهای سنگینی دارد.

شهروند دیگری در این باره گفت: ما از رئیس جمهور آینده می خواهیم اولا با فساد مبارزه کند. این در راس فهرست سیاست داخلی قرار دارد اما سیاست خارجی برای ما بسیار اهمیت دارد.

شهروند دیگری نیز تاکید کرد: ما همواره حامی انتخابات و توسعه بوده ایم ما حامی تمدن هستیم. ما همواره ضد تروریسم هستیم و با مقاومت و عزم و اراده پیروز شدیم.

یک شهروند دیگر گفت: سوریه بعد از ده سال بحران حق داردکه به تمام کشورهایی که  علیه آزادی سوریه دسیسه کردند “نه ” بگوید و بر این اساس یکی از حقوق اصیل شهروند سوری این است که رئیس جمهور خود را با آزادی و دموکراسی انتخاب کند.

اینان سوری و از اهل حمص هستند. آیا برای دنیا چشمی مانده است تا با آن ببینند یا دو گوش که با آن صدای سوری ها را بشنوند که حرف خود را در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان خواهند زد و پیامشان به سراسر دنیا این است که غیرسوری ها در انتخابات ریاست جمهوری و یا پارلمانی سوریه جایی ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350627

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر