4

نامزد انتخابات ریاست جمهوری: این فساد‌ها را دنبال کردم و بار‌ها تهدید به مرگ شدم، خانه ام را آتش زدند، جلوی زن و بچه هایم را گرفتند و تهدید کردند

  • کد خبر : 351189
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

من یک بسیجی انقلابی ام، می‌خواهم خود را فدای ملت کنم و تکیه بر عقلانیت، دانش و توجه به شایستگی و شایستگان و محرومان و دقت در امور مردم را با همه وجودم اعتقاد دارم. امیدوارم این مرام یاد گرفته در مکتب شهدای عزیز و این فرهنگ واقعی ماندگار شود تا بتوانیم ایران را سلامت کنیم.

زاکانی: من یک بسیجی انقلابی ام، می‌خواهم خود را فدای ملت کنم و تکیه بر عقلانیت، دانش و توجه به شایستگی و شایستگان و محرومان و دقت در امور مردم را با همه وجودم اعتقاد دارم. امیدوارم این مرام یاد گرفته در مکتب شهدای عزیز و این فرهنگ واقعی ماندگار شود تا بتوانیم ایران را سلامت کنیم.
زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه درختان تنومند فساد بر کشور سایه انداخته است، گفت: برای مقابله با کله گنده‌های فساد بار‌ها تهدید به مرگ شدم جلوی زن و بچه هایم را گرفتند و تهدید کردند. ما از همه چیزمان برای مبارزه با فساد گذشته ایم.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در برنامه بدون تعارف در شبکه دو سیما درباره اینکه چقدر از بار سنگین ریاست جمهوری آگاه است، گفت: همه چیز نسبی است و مطلق نیست، اما با عنایت به اینکه قریب به دو دهه در عرصه سیاست به معنای واقعی حضور داشته و در مجلس و سایر اجزا و عناصر سیاست بودم از نزدیک با کارکرد‌های دولت آشنا هستم و می‌دانم کار سنگین و سختی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای همه مشکلات کشور برنامه دارید، گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که برای حل همه مشکلات برنامه دارد، اما می‌توانم این وعده را بدهم که جامع‌ترین برنامه را دارم.

وی درباره اینکه چقدر آمادگی دارد گفت: صد و چند ده درصد آمادگی دارم، کسی که می‌گوید نگذاشته اند خودشان کاهل، بی اراده و بی مسئولیت هستند.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که اعتقاد مردم بر این است که افراد قبلی هم برنامه داشتند، اما مشکلات را حل نکردند، گفت: آن‌ها احساس می‌کردند با آرزو و وعده هایشان می‌توانند کشور را اداره کنند و برنامه درستی نداشتند و تنها شعار می‌دادند. علاوه بر اینکه مردم باید به کارنامه افراد رجوع کنند. هر فردی ۴۲ سال کارنامه دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چقدر از زندگی و سختی مردم اطلاع دارد افزود: خیلی زیاد، چون پنجشنبه هر هفته منزل یک محروم می‌روم و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کرده ام که خیلی سخت است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر شما جای مردم بودید به شعار‌ها و وعده‌ها اعتماد می‌کردید، تصریح کرد: خیر، به این دلیل که برخی آنقدر وعده دادند و درست عمل نکردند انقدر آسیب وارد شده که دیگر کسی باور نمی‌کند.

وی درباره اینکه آیا مردم باید به شعار‌ها و وعده‌های شما اعتماد کنند، گفت: مردم به عملکرد ۴۲ سال قبلم نگاه کنند. بنده برای تک تک روز‌های ۴۲ سال قبل تا امروز به مردم پاسخ می‌دهم.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از مشکلات کشور را ناشی از تحریم‌ها می‌دانید، گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد و ۸۰ درصد مشکلات کشور به دلیل بی عرضگی و بی فکری است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره معرفی چند عضو اصلی تیم اقتصادی اش گفت: من چند صد نفر را معرفی می‌کنم که آن‌ها ستون فقرات کار ما هستند. به عبارت دقیق‌تر چند ده نفر تیم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را معرفی می‌کنم تا دیگران بدانند ظرفیت نیروی انسانی در کشور وجود دارد که قدر آن را نمی‌دانند.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که اگر در انتخابات رای نیاورد به قانون تمکین می‌کند، گفت: ما تسلیم هستیم، مملکت با قانون اداره می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که منظور شما از این صحبت که در صورت پیروزی راحت نمی‌گذارمتان، چیست؟ گفت: منظورم درختان تنومند فسادی در کشور است که سایه انداخته و حقوق طبیعی عمده مردم را می‌بلعند. آن‌ها را راحت نمی‌گذارم. افرادی هستند که در دو دهه گذشته با آن‌ها درگیر بودم و بخاطر آن‌ها حدود ۷۰ بار دادسرا رفتم که اخیرا مراجعه کردم ۱۵ پرونده مختومه شد. فساد‌های چند ده هزار میلیاردی دیدم و ورود کردم.

زاکانی افزود: این فساد‌ها را دنبال کردم و بار‌ها تهدید به مرگ شدم، خانه ام را آتش زدند، جلوی زن و بچه هایم را گرفتند و تهدید کردند. ما از همه چیزمان گذشتیم. برخی ایام که از خانه بیرون می‌آمدم آخرین نگاه‌ها را به زنم و بچه هایم می‌کردم و احساس می‌کردم که آخرین بار است که آن‌ها را می‌بینم.

زاکانی درباره اینکه آیا یکی از دخترانش اقامت سوئیس دارد گفت: خیر، چنین چیزی درست نیست. من سه دختر و چهار نوه دارم که آن‌ها محض رضای خدا از یک زن هستند. یکی از دخترانم بعد از ازدواج و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه شریف برای ادامه تحصیل در رشته‌ای که در ایران وجود نداشت به کشور سوئیس رفت و یک سال و نیم درس خواند و بعد به ایران برگشت. بنده به همه و دخترانم گفته ام که اگر بخواهند در سایر کشور‌ها اقامت داشته باشند نام آن‌ها را از شناسنامه ام پاک خواهم کرد.

زاکانی در پایان خطاب به مردم گفت: من یک بسیجی انقلابی ام، می‌خواهم خود را فدای ملت کنم و تکیه بر عقلانیت، دانش و توجه به شایستگی و شایستگان و محرومان و دقت در امور مردم را با همه وجودم اعتقاد دارم. امیدوارم این مرام یاد گرفته در مکتب شهدای عزیز و این فرهنگ واقعی ماندگار شود تا بتوانیم ایران را سلامت کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351189

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر