5

قاضی‌زاده: مدیران دولتم را از طریق آزمون انتخاب خواهم کرد

  • کد خبر : 351193
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در «دولت سلام» مدیران با ارائه رزومه خود و شرکت در یک آزمون، برای مدیریت در سطوح مختلف انتخاب خواهند شد.

قاضی زاده هاشمی

به گزارش افق انلاین ، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز (جمعه) در یک گفتگوی تلویزیونی که از شبکه خبر پخش شد به شرح علت حضورش در عرصه رقابت ریاست جمهوری پرداخت و گفت: سمت ریاست جمهوری با توجه به اختیاراتش سمت قابل توجهی است. ضمن اینکه از ابتدای انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده اما دولت‌ها در بسیاری عرصه‌ها موفق نبوده‌اند.

وی درباره علت این عدم موفقیت عنوان کرد: دولت‌ها به سراغ اصلاح و تحول نرفته اند. من و گروهی از متخصصان ضمن بررسی بیانیه گام دوم انقلاب برای اصلاح روش‌های اداره کشور به میدان آمده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اسامی کابینه خود اظهار کرد: برای انتخاب کابینه، نظام انتخاب مدیران را طراحی کرده‌ایم. در دولت سلام رئیس‌جمهور فقط معاون اول خود و وزرا را انتخاب خواهد کرد و سایر مدیران با ارائه رزومه خود و شرکت در یک آزمون برای مدیریت در سطوح مختلف انتخاب خواهند شد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حوزه شفافیت ۵۵۵ پست راهبردی دولت را شناسایی کردیم و برای رسیدن به آن روی یک سایت، آزمون از افراد گرفته می شود. این آزمون علمی نیست بلکه آی‌کیو و تست روانشناسی می شوند و سپس دو ماهه آموزش می بینند و در جایگاهی که هستند محبوبیت‌سنجی خواهند شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت را ۴۱ دصد اعلام کرده است و شما اگر رئیس‌جمهور شدید فکر می‌کنید این نرخ چقدر کاهش می یابد، گفت: برای کنترل تورم یک بسته ۵۱ محوری داریم که هر سال نصف سال قبل می‌شود و در طول چهار سال به زیر ۵ درصد برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی از خواسته های مردم است. برنامه شما چیست؟ اظهار کرد: باید علل گرانی‌ها را بررسی کنیم. تا وقتی که با معلول برخورد نکنید، علت زاینده که گرانی است اتفاق خواهد افتاد.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: تعزیرات و نظارت میدانی لازم است در مدل نظام شفافیت تمامی مدل ورودی ها در یک اتاق شیشه ای قرار می گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تمام فعالان اقتصادی از وارد کننده تا تولید کننده در این اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرند و تمام فعالیت‌ها قابل رویت خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه تورم به معنی گرانی است بیان کرد: اگر بتوانیم تورم را کنترل کنیم گرانی را هم کنترل کرده‌ایم؛ اما در بحث جدی‌تری، به موضوع کنترل نقدینگی و اصلاح ساختار بودجه و نظام بانکی برنامه مفصلی داریم. بنابراین یک بحث علل مطرح است که با کنترل تورم گرانی کنترل میشود و یک موضوع شفافیت است که با اقدام میدانی محقق می شود.

وی درباره اشتغال زایی و حل مشکل بیکاری اظهار کرد: در کشور حدود ۵ میلیون نفر بیکار مطلق یا اشتغال ناقص داریم که حقوق کافی دریافت نمی‌کنند. برای کنترل حجم بیکاری یک برنامه اضطراری و یک برنامه میان مدت داریم.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: در برنامه ضربتی، تمام کسانی که جویای کار هستند فارغ از رشته و تخصصشان مهارت آموزی داریم و ظرف دو سال با تامین مالی و شبکه هایی که ایجاد می‌کنیم، شغلی موقت با حقوق پایه برای آنها فراهم می کنیم تا کم کم با اجرایی شدن برنامه های رشد اقتصادی، مشاغل پایدارتری برای افراد ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضع مسکن بعد از یک سال ریاست جمهوری شما چگونه خواهد بود؟ گفت: در بحث مسکن سه مسئله داریم. بی‌مسکنی، گرانی مسکن و بد مسکنی که برآوردها نشان می‌دهد ۴.۵ میلیون مسکن کم داریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مردم را بر اساس میزان درآمد به سه گروه تقسیم کرده ایم. به سه دهک پایین در گروه کم درآمد بدون آورده اولیه، و به صورت اجاره به شرط تملیک در ۳۰ سال پول مسکن را از آنها پس می گیریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مشارکت با سه دهک گروهی که درآمد متوسط دارند به صورت ۷۰ – ۳۰ است و در چهار دهک گروه پردرآمد ۵۰-۵۰ خواهد بود. یعنی زمان پرداخت برای طبقه کم درآمد طولانی مدت تر است. این بحث بی مسکنی است.

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر