4

آرزوهای دخترانه “مائده” و بازی‌های کودکانه “مهدیه” / از قرچک تا خیابان ایران به عشق قرآن

  • کد خبر : 351648
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

مائده گنجعلی ۱۱ ساله و فرزند اول خانواده‌ای ۴ نفره است، او و خواهرش مهدیه، حافظ قرآن آند، مائده ۳۰ جزء قرآن را حفظ کرده و مهدیه در مسیر حفظ کل قرآن توانسته تاکنون ۱۵ جزء قرآن را حفظ کند.

آرزوهای دخترانه "مائده" و بازی‌های کودکانه "مهدیه" / از قرچک تا خیابان ایران به عشق قرآن

به گزارش افق انلاین ، این روزها که مباحث سیاسی و انتخابات نقل همه محافل و مجالس قرار گرفته است، در تاریخ تقویم قمری‌مان به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر رسیده‌ایم؛ دخترانی که در سرنوشت آینده کشور نقش بسزایی خواهند داشت.

دختران زیادی در ایران اسلامی توانسته‌اند با همه سختی‌ها و مشکلات، به فرد موفقی در جامعه تبدیل شوند. به همین دلیل این ایام را به فال نیک گرفتیم و با “مائده و مهدیه” دو خواهر قرآنی اهل قرچک ورامین گفت‌وگو کردیم.

مائده گنجعلی ۱۱ ساله و فرزند اول خانواده‌ای ۴ نفره است. او و خواهرش مهدیه ۸ ساله، حافظ قرآن‌اند. مائده ۳۰ جزء قرآن را حفظ کرده و مهدیه در مسیر حفظ کل قرآن توانسته تاکنون ۱۵ جزء قرآن را حفظ کند. چند سال پیش نام حنانه خلفی، به‌عنوان نابغه قرآنی در کشورمان و حتی جهان بر سر زبان‌ها افتاد. به گفته اساتید و کارشناسان قرآنی، او استعداد زیادی در حفظ و قرائت قرآن دارد. در این سال‌ها اما همانند حنانه، دختران زیادی همانند مائده و مهدیه پرورش یافتند و از آنها به‌عنوان استعداد قرآنی یاد می‌شود.

 مائده از ۵ سالگی به حفظ قرآن علاقه‌مند شده است و حالا می‌تواند آیات الهی را با شماره صفحه، سوره و سطر از حفظ بخواند. تسلط مائده بر آیات قرآنی به حدی است که در مسابقات و رویدادهای قرآنی نظیر مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع)، مسابقات مشکات و غیره به مقام‌های برتر رسیده است.

قرآن , حضرت معصومه (س) , طرح ملی حفظ قرآن , عبدالعظیم حسنی ,

تمرین حفظ قرآن همراه با عروسک‌‌بازی

مائده، مانند سایر دختران همسن خودش، نیاز‌ها و دلخوشی‌هایی دارد که اقتضای این دوران است. خودش می‌گوید به همراه خواهرش مهدیه، عروسک‌هایش را مقابل خود می‌گذارد و با آنها تمرین حفظ قرآن می‌کند. مهدیه اما ۸ سال بیشتر ندارد. او همراه خانواده‌اش برای تفریح و بازی به بوستان‌ها و مکان‌های تفریحی می‌رود، اما خودش می‌گوید سعی می‌کند زیاده‌روی نکند. یکی از آرزوهای مائده این است که به کربلا مشرف شود و می‌گوید ظهور امام زمان (عج) یکی دیگر از آرزوهای قلبی‌ام است.

قرچک تا خیابان ایران به عشق دختران

مادر مائده گنجعلی به خبرنگار تسنیم می‌گوید مائده سن کمی داشت که متوجه شدم بچه با استعدادی است. تصمیم گرفتم او را در کلاس‌های زبان انگلیسی ثبت‌نام کنم. علاقه زیادی به زبان انگلیسی پیدا نکرد اما سوره‌های کوچک قرآن را به راحتی حفظ می‌کرد و علاقه زیادی به حفظ قرآن داشت.

ما ساکن ورامین هستیم. پدر مائده، کارمند سازمان میراث فرهنگی است و یک زندگی معمولی و با درآمد متوسط داریم. وقتی که متوجه شدم مائده به حفظ قرآن علاقه‌مند است؛ همه تلاش من و پدرش این بود که راه را برای مائده و خواهرش هموار کنیم. بنابراین به مرکز امور قرآنی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری رفتیم و هر دو را در دوره‌های تخصصی مرکز ثبت‌نام کردیم. هم‌اکنون نیز هر دو آنها در کلاس‌های قرائت استاد سبزعلی شرکت می‌کنند و مسیر قرچک تا خیابان ایران را به عشق اینکه دخترانم به آرزوی قلبی‌شان برسند طی می‌کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351648

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر