5

ریابکوف: سفیر روسیه به‌زودی به واشنگتن باز خواهد گشت

  • کد خبر : 351946
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست سران در ژنو، با اشاره به توافق پوتین و بایدن در خصوص بازگشت سفرای دو کشور، اعلام کرد که سفیر روسیه در آمریکا در ماه جاری به واشنگتن باز خواهد گشت.

ریابکوف: سفیر روسیه به‌زودی به واشنگتن باز خواهد گشت

به گزارش افق انلاین به نقل از خبرگزاری «تاس»، “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که “آناتولی آنتونوف” سفیر روسیه در ایالات متحده تا پایان ماه ژوئن (قبل از ۱۰ تیر ماه) به واشنگتن باز خواهد گشت.

ریابکوف که به همراه آنتونوف در هیئت بلندپایه روسی در جریان نشست سران روسیه-آمریکا شرکت داشت، در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره، با اشاره به توافق ولادیمیر پوتین و جو بایدن در خصوص بازگشت سفرا به پایتخت‌های دو کشور، گفت: «آناتولی ایوانوویچ آنتونوف در آینده بسیار نزدیک به واشنگتن باز می‌گردد. وی همیشه روی چمدان‌هایش نشسته (کاملاً آماده است) تا هر زمان که رئیس جمهور دستور دهد، به آمریکا بازگردد. من فکر می‌کنم که سفیر آنتونوف تا پایان همین ماه به محل خدمت خود مراجعت کند.»

سفیر روسیه در ایالات متحده نیز با تأیید این مسئله، یادآور شد که تاریخ دقیق بازگشت وی تعیین نشده و مسائل فنی مربوط به بازگشت سفرا به واشنگتن و مسکو باید بعداً مورد تصمیم گیری مقامات دو کشور قرار بگیرد.

آنتونوف همچنین اعلام کرد که در جریان مذاکرات رهبران دو کشور در ژنو موضوع بازگرندان دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده که توقیف شده نیز مطرح گردید. به گفته وی، این مسئله بطور کلی بررسی و قرار شد تا رایزنی‌ها در این خصوص ادامه پیدا کند.

سفیر روسیه از تفسیر وضعیت فعالیت دیپلماتیک دو کشور خودداری کرده و یادآور شد که روند آتی اوضاع به اقدامات طرف آمریکایی بستگی خواهد داشت، البته مقامات مسکو آماده همکاری در این زمینه هستند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر