1

رئیسی: تحول قضائی با حضور رئیس جدید قوه قضائیه همچنان ادامه خواهد داشت

  • کد خبر : 352208
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: اجرای سند تحول قضائی با تغییرات مدیریتی در دستگاه قضائی دچار سستی نمی‌شود و مسیر ارتقاء نظام قضائی با قوت ادامه خواهد داشت.

رئیسی: از همه ظرفیت قوه قضاییه برای رفع مشکلات مردم استفاده می کنم - ایرنا

به گزارش افق انلاین ، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز دوشنبه (۳۱ خرداد ماه) شورای عالی قوه قضائیه، با تبریک میلاد امام رضا؛ «فرهنگ رضوی» را نجات دهنده کشور دانست و تأکید کرد: توجه به فرمایشات وسیره نورانی امام رضا (ع) به ویژه از سوی مسئولان کشور را از هر آسیبی مصون می‌سازد.

رئیس قوه قضائیه گفت: امام رضا (ع) حکمرانی مبتنی بر دین و آموزه‎های دینی و توجه به مردم و مردمداری بر اساس نظام دینی را ترسیم و تصریح فرمودند بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، هیچ کاری نزد خدا به اندازه نشاندن تبسم بر لب یک مؤمن و گره‎گشایی از زندگی او فضیلت ندارد.

‎ رئیسی با تبریک هفته قوه قضائیه به همکارانش در بخش‌های مختلف قضائی در سراسر کشور، از تلاش‌ها و زحمات آنها در دوره تحول و توجه ویژه‎ای که به کرامت مردم و ارباب رجوع داشته‎اند، قدردانی کرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اقداماتی که در دوره تحول و به ویژه در یک سال اخیر در دستگاه قضائی انجام شده و راه‎اندازی سامانه‎های الکترونیک، وضعیت و شرایط جدیدی به وجود آورده که موجب افزایش رضایتمندی مردم و تفاوت نگاه آنها به نظام قضائی شده است.

رئیسی با بیان این که گزارش‌ها و آمار و ارقام حاکی از توجه همکاران قضائی به موضوع کرامت انسانی و همت مضاعف آنها در رسیدگی سریع و عادلانه به پرونده‎ها، بر تداوم این روند در جهت گره‎گشایی از زندگی مردم تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از روحیه فسادستیزی همکاران دستگاه قضا اظهار کرد: روحیه فسادستیزی و عزم و اراده همکاران قضائی برای برخورد با مفسدین امری مبارک است که باید تداوم داشته باشد.

رئیسی این نکته را هم متذکر شد که؛ باید رسیدگی به پرونده‎ها و تمام مراحل دادرسی منطبق با حق و عدل باشد که همواره از توصیه‎های مؤکد مقام معظم رهبری به همکاران دستگاه قضا بوده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان این که گزارش عملکرد ارائه شده از سوی معاون اول قوه قضائیه در طلیعه هفته قوه قضائیه بیانگر همت مضاعف همکاران قضائی در اجرای سند تحول قضائی بوده، تأکید کرد: سند تحول یک سند بالادستی است که همواره نقشه راه پیش روی همکاران قضائی خواهد بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول قضائی قائم به شخص نیست و با تغییرات مدیریتی دچار سستی نمی شود و مسیر ارتقاء دستگاه قضا با حضور چهره‎های اثرگذار و برجسته در این مجموعه، با قوت ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش توجه به تولید و رفع موانع رونق تولید به عنوان شعار سال را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به تولید در سال گذشته و امسال اولویت دستگاه قضا بوده و همه بخش‌های قضائی و نظارتی و دادستانی و دادگاه‎ها در این زمینه گام‌های بلندی برداشتند.

رئیسی افزود: وقتی از توجه به تولید سخن می گوییم منظور عدد و رقم نیست بلکه تأکید بر جهت‎گیری همه دستگاه‎ها برای تحقق واقعی رونق تولید است که موضوعی محوری است و شرایط کشور ایجاب می کند همه بخش‌ها باید نسبت به آن حس بگیرند.

وی تأکید کرد: «توجه به تولید» یعنی رونق تولید داخلی و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و رونق صادرات و کاهش واردات و رفع هرگونه وابستگی اقتصادی به خارج مرزها و در یک کلام رفع دغدغه‎های خاتواده‎ها نسبت به فرزندان تحصیلکرده‎ای که امروز شغل ندارند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حضور پرشور و معنادار مردم در این عرصه تقدیر کرد و گفت: مردم ما همانطور که در همه عرصه‎ها حضور آگاهانه دارند، در انتخابات اخیر هم به رغم مشکلات، بیماری کرونا و تبلیغات مسموم دشمن خوش درخشیدند.

رئیسی افزود: حضور مردم در انتخابات برای بنده و همکارانم در دولت آینده مسئولیت‎آفرین است و از خداوند یاری می‌خواهم که این مسئولیت خطیر را با همکاری مردم و نخبگان و عزیزانی که در دستگاه قضائی هستند، به نحو شایسته انجام دهیم.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه معتقدم کار پیشرفت و عدالت در کشور با همکاری همه قوا و مسئولان پیش می‌رود، تصریح کرد: مردم با رأی خود اعلام کردند که خواستار تحول هستند و تحقق مطالبه آنها یک ضرورت است.

رئیسی در ادامه متذکر شد که در قوه مجریه نیز از تجارب به دست آمده در اجرای سند تحول قوه قضائیه بهره می‌برد و حرکت تحولی دولت آینده مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر