4

پیام تبریک به «رونالدو» بهترین گل علی دایی در فوتبال + تصویر

  • کد خبر : 352461
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۴۲

علی دایی اسطوره فوتبال ایران با انتشار پیام تبریک خطاب به «کریستیانو رونالدو» ستاره تیم ملی پرتغال برای رسیدن به عنوان آقای گلی جهان نشان داد که به خوبی زبان بین المللی فوتبال را می‌شناسد.

پیام تبریک به «رونالدو» بهترین گل علی دایی در فوتبال

به گزارش افق آنلاین ، داستان گل‌های ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. دایی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران نزدیک به دو دهه با ۱۰۹ گل عنوان بهترین گلزن بازی‌های ملی جهان را در اختیار داشت و از او به عنوان آقای گل فوتبال دنیا یاد می‌شد.

رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال به تدریج خود را به علی دایی نزدیک و نزدیک‌تر کرد و در نهایت در بازی تیم ملی پرتغال مقابل فرانسه در یورو ۲۰۲۰ توانست با به ثمر رساندن دو گل، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ برساند و در کنار علی دایی بایستد.

رسیدن به رکورد علی دایی توسط رونالدو از مدت‌ها پیش قابل انتظار بود و حتی خود دایی هم در مصاحبه‌هایش عنوان می‌کرد که رکوردها برای شکسته شدن است و رونالدو می‌تواند از او هم عبور کند.

اما آنچه که رسیدن رونالدو به تعداد گل‌های ملی دایی و احتمال عبور از اسطوره فوتبال ایران را برجسته‌تر کرد و باعث انعکاس گسترده در تمام رسانه‌های دنیا شد، پیام علی دایی بود.

دایی بعد از گلزنی رونالدو در بازی با فرانسه، با انتشار تصویر رونالدو و پیام تبریک برای او نوشت: «این باعث افتخار من است که این موفقیت قابل توجه به رونالد اختصاص دارد – قهرمان بزرگ فوتبال و یک انسان دوست دغدغه من که الهام بخش افراد زیادی در سراسر دنیا شده و روی زندگی‌شان تاثیر گذاشته است.»

پیام تبریک به «رونالدو» بهترین گل علی دایی در فوتبال

 

رونالدو هم در واکنش به پیام دایی، متن محبت آمیزی را برای کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران منتشر کرد و نوشت: «قهرمانان واقعی همیشه قهرمان می‌مانند. خیلی افتخار می‌کنم که چنین کلمات محبت آمیزی را از یک اسطوره بزرگ چون شما می‌خوانم. ممنونم علی دایی.»

پیام تبریک به «رونالدو» بهترین گل علی دایی در فوتبال

 

بازتاب این دو پیام در رسانه‌های دنیا از کشورهای عربی گرفته تا اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلیس به قدری زیاد بود که حتی می‌توان گفت ۱۰۹ گل رونالدو و دایی را هم تحت الشعاع خود قرار داد. این بازتاب مثبت و گسترده نشان داد که علی دایی چقدر به جا و مناسب از زبان بین المللی فوتبال استفاده کرده است.

اگر فوتبال ایران در فضای مجازی تاکنون به حمله کاربران به صفحات بازیکنان، مربیان و داوران مختلف در دنیا شناخته می‌شد اما حالا می‌توان پیام علی دایی را الگوی مناسبی دانست برای استفاده از زبان بین المللی در جهت پیشبرد اهداف مثبت و نشان دادن چهره واقعی فوتبال. پیام دایی آنقدر مناسب بوده است که شاید بتوان بی اغراق از آن به عنوان بهترین گل او در فوتبال یاد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر