3

زنان افغان برای مقابله با طالبان مسلح شده‌اند+ تصویر

  • کد خبر : 352597
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

وزارت دفاع افغانستان از بسیج نیرو‌های مردمی استقبال کرده و گفته است که «هر نوع تسلیحات و امکانات لازم را برای این افراد فراهم خواهد کرد».

 

با افزایش پیشروی شبه‌نظامیان طالبان در مناطق مختلف افغانستان، زنان این کشور نیز به جنبش موسوم به «خیزش مردمی» پیوسته و در برخی از شهر‌ها برای مقابله با طالبان مسلح شده‌اند.

به گزارش رسانه محلی افغانستان، زنان شهر شبرغان در شمال افغانستان که به تازگی به این جنبش پیوسته‌اند، هدف از سلاح در دست گرفتن علیه طالبان را محافظت از آرزو‌های ۲۰ ساله خود و جلوگیری از محصور شدن دوباره در خانه‌ها دانسته‌اند.

گروه طالبان در روز‌های گذشته به دروازه ورودی این شهر نزدیک شده است، ولی زنان این شهر می‌گویند کنار مردان می‌جنگند و به طالبان اجازه نمی‌دهند «وارد شبرغان شوند و زندگی عادی مردم را خراب کنند».

گروه طالبان از اواسط اردیبهشت‌ماه امسال حملات تهاجمی خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد و اکنون مدعی است که بیش از ۸۰ ولسوالی از مجموع ۴۲۱ ولسوالی افغانستان را در اختیار دارد.

در واکنش به پیشروی‌های طالبان، در شهر‌های مختلف شهروندان در قالب گروه‌های موسوم به «خیزش مردمی»، اقدام به تشکیل گروه‌های مسلح کرده‌اند و این اقدام از حمایت برخی از رهبران مذهبی و سیاسی افغانستان برخوردار است.

عباس ابراهیم‌زاده٬ رهبر حزب وحدت اسلامی نوین، گفته است این اقدام انتخاب بین «بد و بدتر» بوده و می‌خواهیم با این کار از «امنیت ملی و آزادی» دفاع کنیم.

وزارت دفاع افغانستان نیز از بسیج نیرو‌های مردمی استقبال کرده و گفته است که «هر نوع تسلیحات و امکانات لازم را برای این افراد فراهم خواهد کرد».

فرارو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352597

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر