8

شغل جدید و افتخاری علی پروین لو رفت

  • کد خبر : 352737
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۳۷

علی پروین در گوشه لب خود یک تبخال دارد که سالهاست مانده، او می گوید در جوانی تبخال زده و بعد از کندن تبخال جایش بعد از سالها مانده و بجز جراحی نمی شود برداشت.

علی پروین بازیکن محبوب پرسپولیس و تیم ملی ایران بازیگر شد. علی پروین در فیلم بچه های دیروز نقش آفرینی می کند. علی پروین در خصوص این فیلم اظهار داشت این فیلم دل هر بیننده ای را به درد می آورد.
مشغولیت جدید علی پروین لو رفت

علی پروین (زاده ۳ مهر ۱۳۲۵ در تهران) بازیکن سابق فوتبال و مربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس است. علی پروین پس از فرشاد پیوس بیشترین گل زده برای پرسپولیس را در کارنامه دارد. علی پروین پس از بازی در تیم‌های کیان و پیکان به مدت ۱۸ سال به عنوان بازیکن در باشگاه پرسپولیس به میدان رفت و سرمربیگری این تیم را در سه مقطع جداگانه نیز به عهده داشت. علی پروین در ۷۶ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند و دو بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را با تیم ملی تجربه کرد. علی پروین در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ که در ایران برگزار شد، در بازی فینال نیز گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند. علی  پروین در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان تیم ملی ایران بود.

علی پروین بازیکن محبوب پرسپولیس و تیم ملی ایران بازیگر شد. علی پروین در فیلم بچه های دیروز نقش آفرینی می کند. علی پروین در خصوص این فیلم اظهار داشت این فیلم دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

«بچه‌های دیروز» خرداد ۱۴۰۰ کلید خورد و به گفته نویسنده و کارگردان آن درباره افرادی است که یک مرگ خاموش را چاشنی زندگیشان کرده‌اند، افرادی که برای دفاع از کشور و ناموس از جان خود گذشتند.

« علی پروین » به‌صورت افتخاری در این فیلم بازی کرده است؛ کارگردان گفته است که این فیلم «دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.»

علی پروین و زندگی شخصی اش

علی پروین که از پرافتخارترین مربیان پرسپولیس به‌شمار می‌رود؛ از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ نیز به مدت ۴ سال، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و در سال ۱۹۹۰ همراه با تیم ملی، قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن را به دست آورد.

علی پروین بخاطر عشق به فوتبال تا مقطع ابتدایی بیشتر درس نخواند، به فوتبال آمد و به سلطان ایران مشهور شد، حالا علاوه بر شهرت و محبوبیت یک سرمایه دار است.

علی پروین در محله بازار، کوچه غریبان بدنیا آمد.

علی پروین

فرزند پنجم یک خانواده ۱۰ نفره (۴ دختر و ۴ پسر) است و بخاطر چشمان سبز خود به علی زاغی معروف بود پدرش احمد مغازه کلی پزی داشت و از لحاظ مالی متمول بود.

شاگرد طلا سازی

در همان سنین کودکی پدرش برای اینکه او صنعتی بیاموزد بعنوان شاگرد نزد طلاساز برد و خیلی زود بخاطر نلرزیدن دستش در کار کردن نگین، به استادکار تبدیل شد.

علی پروین

ترک تحصیل و فوتبال

در سال ۱۳۳۲ وارد دبستان مدرسه توحید شد اما بخاطر علاقه اش به فوتبال خیلی زود بساط درس را جمع کرد و در ۱۲ سالگی بصورت جدی وارد فوتبال و عضو تیم محلی عارف شد.

ورود به باشگاه های حرفه ای

بعد از چند سال بازی در تیم های محلی بصورت حرفه ای در سال ۱۳۴۴ وقتی ۱۹ ساله بود به تیم کیان پیوست و بعد از ۳ سال بازی در سال ۱۳۴۷ به پیکان رفت.

تیم ملی و  پرسپولیس

در سال ۱۳۴۹ وقتی ۲۴ ساله بود توسط محمد بیاتی به تیم ملی دعوت شد چند هفته بعد او با تیم پرسپولیس قرارداد بست و تا سال ۱۳۶۱ به مدت ۱۲ سال بازیکن این تیم بود.

وی تا ۳۶ سالگی در پرسپولیس بازی می کرد و در ۳۴۱ بازی ۱۵۳ گل به ثمر رساند.

وقتی انقلاب شد رفت

علی پروین در سال ۱۳۵۸ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از تیم ملی کنار رفت ! ولی در دی ماه ۱۳۵۸ اعلام کرد بخاطر امام و جمهوری اسلامی به تیم ملی بازگشته است.

شروع مربیگری

علی پروین در سال ۱۳۶۸ بصورت همزمان سرمربی تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران شد و یک سال بعد در سال ۱۳۶۹ ابتدا پرسپولیس را قهرمان و سپس تیم ملی را همان سال قهرمان آسیا کرد.

ازدواج

علی پروین در سال ۱۳۵۳ وقتی ۲۸ ساله بود ازدواج کرد.

می گوید بصورت سنتی ازدواج کردم، زمانی که در محله آب منگول بودیم، خانومم را به ما معرفی کردند و مامان نصرت رفت و دید و پسندید و بعد ازدواج کردیم.

فرزندان

ثمره ازدواج علی پروین سه فرزند می باشد، دو دختر بنام های لادن متولد ۱۳۵۴ و لیدا متولد ۱۳۵۸ و یک پسر بنام محمد متولد ۱۳۶۷ می باشند.

ثروت و دارایی ها

علی پروین برعکس هم دوره های خود اوضاع و احوالش بسیار عالی است.

علی پروین

او یکی از نمایشگاه داران اتومبیل های خاص مدل بالای خارجی می باشد، یک مغازه مانتو فروشی مشهور و دفتر بیمه دارد و در کار خرید و فروش زمین نیز می باشد.

وی مدتی می خواست بخشی از سهام پرسپولیس را بخرد !

ماجرای تبخال لب پروین

علی پروین در گوشه لب خود یک تبخال دارد که سالهاست مانده، او می گوید در جوانی تبخال زده و بعد از کندن تبخال جایش بعد از سالها مانده و بجز جراحی نمی شود برداشت.

سیاسی نیستم .. اما همیشه می گوید سیاسی نیست، اما وی در اسفند ماه ۱۳۹۴ بعنوان چهره سرشناس در میتینگ انتخاباتی آیت الله آملی لاریجانی برای خبرگان رهبری، در مازندران سخنرانی کرد.

ماجرای میلیاردی برنج سلطان مدت ها درگیر پرونده پسرش در رابطه با خرید ۲۰ میلیارد برنج دولتی بی کیفیت و آلوده بود که بدهی ۲۵ میلیاردی در پی داشت که در نهایت بنظر می رسد موضوع حل شد.

پروین چندین بار به علت پاس نشدن چک ها دستگیر و آزاد شده است.

پیج اینستاگرام علی پروین aliparvin07

عکس های خانوادگی علی پروین با همسر و فرزندانش

علی پروین

علی پروین

علی پروین

علی پروین

 

علی پروین

 

علی پروین

علی پروین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر