4

انجام یکی از نادرترین عمل‌های جراحی عروق توسط پزشکان اردبیلی/ رکورد عمل جراحی موفق آنوریسم شکسته شد

  • کد خبر : 352770
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

 سرپرست تیم جراحی عروق استان اردبیل گفت: یک بیماری کمتر شناخته شده با انجام یک عمل جراحی خاص و نادر در اردبیل درمان شد.

انجام یکی از نادرترین عمل‌های جراحی عروق توسط پزشکان اردبیلی/ رکورد عمل جراحی موفق آنوریسم شکسته شد

به گزارش افق آنلاین اردبیل  به نقل از علوم پزشکی استان، امیراحمد عرب‌زاده اظهار داشت: یک خانم ۳۶ ساله اهل اردبیل در حدود ۴ سال گذشته با علایمی همچون خون در ادرار و دردهای بسیار شدید، به پزشکان متخصص پایتخت، استان اردبیل و دیگر استان‌ها مراجعه داشته ولی هیچ یک از پزشکان علت علایم و در نهایت نوع بیماری را تشخیص نداده بودند.

وی افزود: طی روزهای گذشته این بیمار ویزیت و آزمایش‌های مختلفی انجام شد که یک بیماری نادری به نام «سندروم فندق‌شکن» تشخیص داده شد و برای درمان آن یک عمل جراحی نادر در سطح شمال‌غرب برای اولین بار انجام شد که البته در سطح کشور هم این یک عمل نادر و بسیار سختی تلقی می‌شود.

سرپرست تیم جراحی عروق استان اردبیل تصریح کرد: این بیماری نادر به دلیل فشرده‌سازی رگ‌های کلیه چپ توسط رگ‌های خونی ایجاد می‌شود و تنها راه درمان این بیماری نادر عمل جراحی کلیه است و خوشبختانه این عمل جراحی نادر و سخت با موفقیت کامل در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل انجام شد.

عرب‌زاده بیان کرد: این عمل جراحی به وسیله پزشکان و متخصصان اردبیلی در مدت زمان ۳ ساعت با موفقیت انجام شد و در حال حاضر به غیر از این بیمار، بیماری با علایم آنوریسم یا گشادی عروق در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل بستری شده و تحت عمل جراحی موفق قرار گرفت که بیستمین عمل جراحی موفق آنوریسم اردبیل از زمان راه‌اندازی اتاق عمل بخش عروق در اردبیل طی یک سال اخیر است و این ۲۰ عمل جراحی موفق آنوریسم یک آمار و رکورد کشوری محسوب می‌شود.

سرپرست تیم جراحی عروق استان اردبیل اظهار کرد: هر ماه در اردبیل حدودا ۵۰ عمل جراحی عروق صورت می‌گیرد که کلیه عمل‌ها موفقیت‌آمیز بوده و در این بین ۱۰ تا ۱۵ عمل، بسیار سخت محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352770

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر