7

افشای جزئیات جدید از نشست خصوصی ریولین و بایدن درباره ایران و فلسطین

  • کد خبر : 352852
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

ایران، دریافت کمک‌های تسلیحاتی بیشتر و مسئله فلسطین محورهای اصلی گفتگوی خصوصی رئیس اسرائیل با رئیس جمهور آمریکا بود.

افشای جزئیات جدید از نشست خصوصی ریولین و بایدن درباره ایران و فلسطین

به گزارش افق انلاین ، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیلی در گزارشی اختصاصی به نقل از یک منبع آگاه سیاسی اسرائیلی خبر داد رؤوین ریولین رئیس اسرائیل که در تسلیم این پست به جانشین خود است در سفر خداحافظی خود به کاخ سفید مجددا مسئله ایران را با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد.

یک منبع سیاسی آگاه به این نشست به شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت، علاوه بر جلسه عمومی جو بایدن در نشست خصوصی هم تاکید کرد اجازه نخواهد داد ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند، در حالی که طرف اسرائیلی نگرانی خود را از خروج نظامیان آمریکایی از منطقه اعلام کرد.

به گفته این منبع مطلع، صرف نظر از اختلافات موجود در رابطه با توافق هسته‌ای در حال شکل‌گیری، رئیس اسرائیل نگرانی تل‌آویو از نزدیکی ایران به کشورهای عربی را به اطلاع رئیس جمهور آمریکا رساند، به ویژه که با خروج نظامیان آمریکایی نوعی خلأ در منطقه به وجود می‌‌آید که اسرائیل به شدت از آن نگران است.

طرف اسرائیلی با اشاره به اظهارات مسئولان آمریکایی در رابطه با این که بعد از این توافق، شاهد توافق بلند مدت و مستحکم تری خواهیم بود به بایدن گفت: ما می‌خواهیم دقیقا معنای این مسئله را دقیقا و به تفصیل بدانیم.

به گفته منبع مذکور، برداشت صورت گرفته از نشست این است که عجله‌ای در شکل‌گیری توافق صورت نخواهد گرفت و در عین حال تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای باز نگردد، تحریم‌ها علیه این کشور هم ادامه پیدا می‌کند.

تسنیم/در این نشست همچنین نوعی تفاهم و همسویی آمریکایی در رابطه با آزادی عمل جهت اقدامات دفاعی اسرائیل ( تجاوز و حملات هوایی و تخریبی در کشورهای منطقه ) از سوی بایدن احساس شد.

در رابطه با مسئله فلسطین هم طرف اسرائیلی گزارشی از افزایش محبوبیت حماس در کرانه باختری ارائه کرد و خبر داد تا زمانی که اعتمادی به طرف مقابل وجود نداشته باشد، راه‌حل دو دولت امکان شکل‌گیری پیدا نمی‌کند، با این حال دولت آمریکا باید نظرات کابینه جدید اسرائیل را هم بشنود و از نوع نگاه آنها به اوضاع مطلع شود.

با این حال برداشت موجود در کاخ سفید آن است که کابینه فعلی اسرائیل ظرفیت تصمیم گیری‌های مهمی در این سطح را ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر