2

از مضرات مصرف خودسرانه ویتامین D در دوران کرونا بیشتر بدانید

  • کد خبر : 352988
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

مصرف خودسرانه ویتامین‌ها از جمله ویتامین D برای سلامتی مضر است.

مضرات باورنکردنی مصرف خودسرانه ویتامین D در دوران کرونا

به گزارش افق انلاین ، دکتر طوس کیانی متخصص داخلی آندوسکوپی درهمدان گفت : ویتامین D از جمله ویتامین‌هایی است که اضافه بودن آن در بدن، بیماری ایجاد می‌کند، در حالی‌که برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین ب ۱۲ و ویتامین ث اگر بیش از حد لازم در بدن دریافت شود مشکلی ایجاد نمی‌کند اما دریافت بیش از حد ویتامین D مشکل‌ساز بوده بنابراین بهتر است افراد تحت نظر پزشکان انواع ویتامین‌ها را دریافت کنند.

او افزود: پزشکان با اندازه‌گیری سطح ویتامین D  خون و متناسب با شرایط جسمانی فرد با دوز مشخص ویتامین D تجویز می‌کنند، بنابراین دریافت این ویتامین باید تحت نظر پزشک باشد و افراد از مصرف خودسرانه این ویتامین خودداری کنند.

کیانی با اشاره به همه گیری کووید ۱۹  گفت: این بیماری به طور معمول سیستم تنفسی و به ویژه ریه افراد را درگیر می‌کند که در برخی موارد ممکن است سایر ارگان‌ها از جمله قلب و عروق و  دستگاه گوارش درگیر شوند.

او ادامه داد:به طور معمول علائم  بیماری‌های ویروسی در افرادی که ناتوانی خاصی دارند و یا بیماری همراه دارند، شدیدتر است و این افراد راحت‌تر درگیر می‌شوند همچنین میزان مرگ‌و میر و عوارض در این افراد و افرادی که کمبود ویتامین دارند، شدیدتر است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه ویتامین D برای سلامت بدن لازم است بیان کرد: برای اینکه سیستم ایمنی  بدن سالم کار کند، سطح ویتامین D که بر اساس نانو گرم در خون اندازه گیری می شود، باید در سطح قابل قبولی باشد.

کیانی گفت: منشاء ویتامین D و سنتز و ساخت آن در بدن بیشتر  نورآفتاب و مصرف غذاهایی مانند ماهی سالمون و ماهی‌های چرب است و  افراد و جوامعی که دور از خط استوا زندگی می‌کنند به علت تغییراتی که در فصل‌های مختلف دارند و آفتاب کمتری دارند  ممکن است با کمبود ویتامینD مواجه شوند.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352988

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر