12

مرعشی: بین قالیباف و رئیسی، شکاف است/نگرانم مسئولیت های دولت متوجه رهبری شود

  • کد خبر : 353190
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

حسین مرعشی می گوید: رئیسی باید بداند که در همین مقطع باید بایستد و به آقای روحانی کمک کند و نظر رهبری را جلب کند، چرا که باید مساله بازسازی برجام و رفع تحریمها را جدی بگیرد.

 حسین مرعشی که سخنگویی حزب کارگزاران را برعهده دارد معتقد است تندروها چالشی جدی برای رئیسی خواهند بود و او کابینه ای معتدل را تشکیل نخواهد داد. مرعشی از شکاف بین قالیباف و رئیسی روایت می کند. او در گفتگو با خبرآنلاین نکات جالبی درباره آینده کشور و دولت عنوان کرد.

قبلا نسبت به یکدست شدن قدرت هشدار داده بودید و آن را آسیب زا دانستید، با وضعیت فعلی، نگرانی اصلی تان چیست؟

الان حاکمیت یکپارچه نیست بین آقای قالیباف و آقای رئیسی، شکاف زیادی وجود دارد تجربه هم همواره این گونه بوده هرگاه فکر می‌کردیم حاکمیت یکپارچه است و رقیبی در میدان نبوده، همان هیئت حاکمه تقسیم بر دو شده است به عنوان مثال، در مجلس دوم، دولت دوم آقای مهندس موسوی و حزب جمهوری اسلامی، هر سه اینها وقتی که نهضت آزادی، بازرگان و سحابی حذف شدند تقسیم بر دو شدند یعنی خط امام‌ در مجلس دوم تقسیم بر دو شدند و در دولت آقای موسوی تقسیم بر دو شدند آقای پرورش، مرحوم مهندس عسگر اولادی و آقای ناطق تبدیل به جناح راست دولت شدند. بهزاد نبوی و آقازاده به جناح چپ دولت تبدیل شدند.

در حزب جمهوری اسلامی هم همین اتفاق رخ داد که منجر به توقف حزب شد. در مجلس ششم هم وقتی که رقیب جدی نداشتند و اکثریت دو سوم به افراد دوم خردادی رسید آقای کروبی و روحانیون مجلس یک طرف، آقای بهزاد نبوی و خاتمی در طرف دیگر ایستادند و از هم جدا شدند. بنابراین بسیار مشکل است که بدون وجود یک رقیب در صحنه، اکثریت، تقسیم بر دو نشوند.

در این دوره چطور؟

حداقل تقسیم بر دو می شود. حتی ممکن است چند شاخه شود.

احمدی‌نژاد را باید فراموش کرد، او هیچگاه تکرار نخواهد شد

یعنی انتظار یک دوره ای مانند دوره احمدی نژاد را می توانیم داشته باشیم؟

آقای احمدی نژاد پدیده‌ای منحصر به فر بود و او هیچ گاه در تاریخ ایران تکرار نخواهد شد باید او را فراموش کرد چون اساسا از هیچ منطقی غیر از منطق خودپرستی تبعیت نمی‌کرد احمدی نژاد اصلا با عرف دیپلماسی سازگار نبود هیچ کدام از اقداماتش، مبنا نداشت.

نگرانم مسئولیت های دولت متوجه رهبری شود

نه شخصیت، نه توانایی اش و نه اخلاصش مبنا نداشت من احمدی نژاد را در تاریخ ایران یک پدیده استثنایی می دانم. آنچه که به عنوان یک ایرانی و کسی که عمیقا به جمهوری اسلامی علاقه مندم، از آن نگرانی دارم این است که مسئولیت‌های دولت، متوجه رهبری شود این موضوع به لحاظ ملی بسیار پرهزینه است.

همانطور که در زمان احمدی نژاد رخ داد.

بله همانطور که در دوره احمدی نژاد به ناحق صورت گرفت احمدی نژاد انتخاب آیت الله خامنه‌ای نبود این اشتباهی است که همه در تاریخ سیاسی ایران مرتکب می‌شوند. از نگاه من آیت الله خامنه‌ای ابتدا به عنوان رئیس جمهور تا سال ۶۴ و تا امروز به عنوان رهبری، پس از رحلت حضرت امام، اولین باری است که شاید بتوانیم بگوییم دولت مورد توجه ایشان در حال روی کار آمدن است یعنی از سال ۶۴ که دولت دوم آقای موسوی روی کار آمد(آیت الله خامنه ای علاقه مند نبود آقای موسوی را معرفی کند و بنا به خواست امام، این کار را انجام داد) تا امروز، هیچ کدام از این دولت‌هایی که روی کار آمدند(شاید دولت اول آقای هاشمی تا حدودی) با آنچه که مطلوب رهبری بوده، فاصله داشتند جز دولت آقای رئیسی. الان به نظر می رسد آقای رئیسی اولین کسی است که مطلوب و مقبول است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=353190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر