6

تلاش های آمریکا برای گفتگو و مذاکره از موضع زور محکوم به شکست است

  • کد خبر : 353415
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۵۴

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه می گوید رابطه متقابل باید بر مبنای احترام باشد و چنانچه آمریکا بخواهد قدمی غیردوستانه بردارد، پاسخی شدید دریافت خواهد کرد.

لاوروف: روسیه به اقدامات غیر دوستانه آمریکا قاطعانه پاسخ می دهد

به گزارش افق آنلاین ، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «راکیات مردکا» اندونزی گفت که مسکو تصمیم دارد به اقدامات غیردوستانه احتمالی واشنگتن پاسخی سفت و سخت بدهد.

لاوروف گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به طور عمومی و به روشنی اعلام کرد که حصول نتیجه در تمامی جهات و امور فقط از طریق توازن منافع که به طور جدی بر مبنای تساوی باشد، مقدور است. (در این زمینه) هیچ مخالفتی در گفتگوهای ژنو [از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا] مشاهده نشد. با این وجود، تقریبا بعد از این جلسه، مقامات آمریکایی از جمله شرکت کنندگان در دیدار ژنو، با نیرویی مضاعف سخنان پیشین خود را از سر گرفتند به این مضمون که «خب، ما به مسکو به روشنی هشدار دادیم و خواسته هایمان را مشخص کردیم». به هر حال، تمام این هشدارها همراه با تهدید هستند به این معنی که اگر روسیه «ظرف مدت چند ماه قواعد بازی را که در ژنو مشخص شد نپذیرد محکوم به پذیرش فشار جدیدی خواهد بود».

وی همچنین اضافه کرد: تلاش های آمریکا برای گفتگو و مذاکره از موضع زور محکوم به شکست است. ما پاسخی سفت و سخت و مصمم به اقدامات غیردوستانه خواهیم داد. نیاز به همکاری منصفانه ای است چنانچه واشنگتن، همانطور که می گوید، واقعا خواستار روابط با ثبات و پیش بینی پذیر است».

لاوروف تاکید کرد: مسکو معتقد است که جلسه بین روسیه و آمریکا (در ژنو) صریح و حرفه ای بوده است اما هیچ خیال باطلی در این رابطه ندارد. وی افزود: در این بین، ما راضی هستیم که طرف ها، با بیانات مهمی که اظهار کردند، نشان دادند که خواستار درک یکدیگرند. باید در نظر گرفته شود که نتیجه کلیدی قدمی متواضعانه و در عین حال رو به جلو در جهت احیای روابط عادی بین دو کشور است. روابطی که به عقیده ما بدون احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر غیر ممکن است.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=353415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر