5

لاوروف:روسیه هیچ علاقه‌ای ندارد که هرج و مرج بار دیگر بر افغانستان حاکم شود

  • کد خبر : 354199
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۳۲

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تقویت مواضع تروریست‌های داعش و القاعده در افغانستان و رکورد تولید مواد مخدر در این کشور، گفت: مأموریت آمریکا در افغانستان شکست خورده و خود آنها نیز به این مسئله آگاه هستند.

لاوروف: مأموریت آمریکا در افغانستان شکست خورده است

به گزارش افق آنلاین به نقل از خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در پایان کنفرانس بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: روابط منطقه‌ای، چالش‌ها و امکانات» که در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مأموریت آمریکا در افغانستان شکست خورده و این واقعیت را حتی مقامات واشنگتن درک می‌کنند.

لاوروف به خبرنگار این خبرگزاری گفت: «آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شدند و همانطور که رئیس جمهور جو بایدن تأیید کرده، به این دلیل که مأموریت خود را پایان یافته می‌دانند. مسلماً او سعی دارد وضعیت را در مثبت‌ترین شکل آن توصیف کند، ولی همه به خوبی می‌دانند که این مأموریت در واقع شکست خورده است و این مسئله را حتی خود آمریکایی‌ها آشکارا پذیرفته‌اند.»

در این رابطه، وزیر خارجه روسیه یادآور شد: «تروریسم در افغانستان هرگز از بین نرفته و سازمان‌های تروریستی داعش و القاعده اکنون موقعیت خود را در این کشور تقویت کرده‌اند. تولید مواد مخدر در افغانستان به بالاترین رکورد خود رسیده است. در حال حاضر ۹۰ درصد مواد مخدر در کل جهان از افغانستان تأمین می‌شود و عملاً هیچ اقدامی برای مبارزه با این پدیده انجام نمی‌شود.»

لاوروف تأکید کرد که روسیه هیچ علاقه‌ای ندارد که هرج و مرج بار دیگر بر افغانستان حاکم شود، نه تنها برای اینکه نمی خواهد این هرج و مرج به کشورهای همسایه و متحد مسکو سرایت کند، بلکه از آن جهت که برای ملت افغانستان خیر و آرامش واقعی می‌خواهد. به گفته وی، دولت روسیه همچنان به همکاری خود با ایالات متحده و دیگر کشورهایی که می‌توانند بر روند اوضاع در افغانستان تأثیر داشته باشند، ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد که به عقیده مقامات مسکو، نیازی به ابداع شکل جدیدی از مذاکرات یا توافق برای حل و فصل اوضاع در افغانستان نیست، بهترین راه برای کمک به حل این مشکل، ایجاد انگیزه در روند مذاکرات سیاسی است که مدتهاست در بن‌بست قرار دارد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=354199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر