10

توصیه رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام مروی نسبت به «برنامه‌ریزی برای زائران امام رضا(ع)» چه بود؟

  • کد خبر : 354558
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

تولیت آستان قدس رضوی می‌گوید: رهبر معظم انقلاب به بنده فرمودند سالانه چه میزان زائر در مشهدالرضا(ع) حضور پیدا می‌کنند؟ عرض کردم حدود ۳۰ میلیون و ایشان فرمودند برای ۵ میلیون نفر از این‌ها برنامه بریزید.

توصیه رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام مروی نسبت به «برنامه‌ریزی برای زائران امام رضا(ع)» چه بود؟

به گزارش افق انلاین ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد مروی صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار داشت: در زمینه اهمیت کار رسانه و تبلیغ، تعبیراتی رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی دارند که فرازی از فرمایشات ‌ایشان را بازخوانی می‌کنم. «امروز جنگ دنیا، جنگ رسانه‌هاست و پیشرفت کارها و سیاست‌های بین‌المللی در جبهه‌های گوناگون به‌وسیله تبلیغ و خبرسازی و مفهوم‌سازی و تبیین‌های درست و نادرست انجام می‌گیرد؛ تبلیغات هم قبل از یک حرکت نظامی و اقتصادی و هم در اثنای آن و هم بعد از آن، نیاز وافر دستگاه‌هایی است که می‌‌خواهند در دنیا فعال باشند». «سرمایه‌گذاری و دانش صورت می‌گیرد تا بتوانند این مهم را گسترش دهند؛ امروز مهمترین ابزار جنگ میان قدرت‌ها در دنیا رسانه است و امروز حتی قدرت‌های بزرگ هم با رسانه‌ها دارند کار می‌کنند. امروز تاثیر رسانه‌ها از سلاح و موشک و بمب اتم بیشتر است؛ امروز دنیا، یک چنین دنیایی است.»

تولیت آستان قدس رضوی با بیان مطلب فوق ادامه داد: به این بخش از فرمایش رهبر معظم انقلاب که در طول تاریخ رسانه و تبلیغات نقش بسیار موثر و حیاتی داشتند شما را توجه می‌دهم؛ البته ابزار رسانه‌ها در طول زمان متفاوت است؛ همیشه یکنواخت نبوده اما در هر عصر و زمانی همه جریانات هم جریان حق و هم جریان باطل از ابزار رسانه بهترین بهره را می‌بردند.

حجت‌الاسلام مروی خاطرنشان کرد: شما جنگ‌های صدر اسلام و قبل از اسلام را مطالعه کنید؛ یکی از ابزارهایی که مورد توجه بوده، ابزار رسانه است؛ هم در دوران جاهلیت قبل از اسلام و هم در دوران بعد از اسلام؛ در جنگ صفین این نمونه را شاهد هستید که جنگی است که در نوع خود بی‌نظیر در صدر اسلام است؛ زیرا جنگ‌ها نهایتا یک هفته طول می‌کشیدند نه ۱۸ ماه. مبالغه نیست اگر بگوئیم این رسانه بود که در آن عصر شمشیرها را تیز می‌کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: در جریان عاشورا تصور دشمن این بود که عصر عاشورا جریان نبوت تمام و در کربلا دفن شده اما قضیه کاملاً برعکس شد و همه رفتار جنایتکارانه دشمن ثبت شد؛ دشمن این را نمی‌‌خواست و می‌دانست که این به نفعش نیست. چه شد که این اتفاق رخ داد؟ رسانه حضرت زینب و زین العابدین(ع)؛ این‌ها کار رسانه‌ای بسیار فاخر کردند. چه تاثیری گذاشت؟ این کار رسانه‌ای این دو بزرگوار چه تاثیر شگرفی داشت؟

حجت‌الاسلام مروی گفت: رهبر معظم انقلاب به بنده فرمودند سالانه چه میزان زائر در مشهدالرضا(ع) حضور پیدا می‌کنند؟ عرض کردم حدود ۳۰ میلیون و ایشان فرمودند برای ۵ میلیون نفر از این‌ها برنامه بریزید. این کار شماست؛ ایشان فرمودند سالی ۵ میلیون نفر را تحت تاثیر مکتب رضوی قرار دهید بعد از چند سال کل کشور را تحت تاثیر قرار داده‌اید.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=354558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر