6

اباحه گری ، عادی سازی روابط دختر و پسر ، از بین بردن حیا در مقابل نامحرم

  • کد خبر : 3546
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷

قائم مقام وزیرکشور در امور فرهنگی و اجتماعی، افشار، در نشست نخستین جشنواره ملی حجاب و عفاف با بایان این مطلب افزود:  برنامه های فرهنگی پرهزینه است با این حال بودجه پیش بینی شده دولت به علت اجرای قانون هدفمندی یارانه و شرایط اقتصادی سال۸۹ چندان تحقق نیافت بنابراین با توجه به همین بودجه ، […]

قائم مقام وزیرکشور در امور فرهنگی و اجتماعی، افشار، در نشست نخستین جشنواره ملی حجاب و عفاف با بایان این مطلب افزود:  برنامه های فرهنگی پرهزینه است با این حال بودجه پیش بینی شده دولت به علت اجرای قانون هدفمندی یارانه و شرایط اقتصادی سال۸۹ چندان تحقق نیافت بنابراین با توجه به همین بودجه ، کار فرهنگی صورت گرفت . آقای افشار در خصوص بودجه فرهنگی سال۹۰ هم گفت: این بودجه هزار و۵۰۰ میلیاردتومان برای کل کشور است ولی امسال وعده داده شده است که صددرصد بودجه سال۹۰ تحقق یابد البته این علاوه بر بودجه فرهنگی دستگاه های فرهنگی است .قائم مقام وزیرکشور افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از۳۰۰ مصوبه قانونی برای۲۶دستگاه فرهنگی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تصویب شده و وزات کشور به عنوان مسئول ستاد صیانت از حریم عمومی ، مسئول پیگیری این مصوبات است .

وی افزود: در این خصوص تاکنون دو بار عملکرد دستگاه ها بررسی شده است و دستگاه های ضعیف تذکر گرفته اند .

آقای افشار ترویج فرهنگ و حجاب و عفاف را در اولویت دانست و گفت: امیدواریم امسال در این زمینه کار فرهنگی بیشتری داشته باشیم .

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی ، ریشه حجاب و عفاف را حیا دانست و گفت: باید حیا در اعتقادات و رفتار افراد جامعه نهادینه شود و ما نیازمند حرکتی فرهنگی برای رسیدن به شرایط مطلوب به منظور نهادینه کردن حیا در جامعه هستیم .

آقای افشار افزود: حیا در فرهنگ ایرانیان به عنوان فرهنگ بومی وجود داشته است ولی با رویکرد رژیم ستمشاهی این ویژگی دچار لطماتی شد .

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران دفاع مقدس ، حیا دوباره تقویت شد ولی پس از این دوران با رویکرد مدیران اجرایی کشور و توجه به مسائل اقتصادی و رفاهی ، این مهم دچار لطماتی شد .

آقای افشار گفت: اباحه گری ، عادی سازی روابط دختر و پسر ، از بین بردن حیا در مقابل نامحرم از دوران تکنوکرات ها و مدیرانی که بیشتر به دانش مسائل فنی اجرایی و اقتصادی فکر می کردند شروع شد و در دوران اصلاحات با لطمات و حملاتی رو به رو شد که در فرهنگ عمومی کشور بی تاثیر نبود .

قائم مقام وزیر کشور کار فرهنگی را دیربازده دانست و افزود: اقدامات خوبی در کشور برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف صورت گرفته است ولی باید نتایج آن را در آینده جستجو کنیم .

وی در خصوص برخورد انتظامی با بدپوشش ها گفت: در بهترین شرایط فرهنگی کشور متخلف وجود دارد و با متخلف در هر حوزه ای باید برخورد شود .

آقای افشار ادامه داد: البته بازنگری در شیوه برخورد انتظامی و قضایی با جرائم حوزه اجتماعی نه جرائم عمومی با حضور دستگاه های ذی ربط در دستور کار است که این جرائم به تخلف تبدیل شود زیرا در تخلفات نوع برخورد انتظامی و قضایی متفاوت است و با آن به روش تذکر و شیوه خاص خود برخورد می شود.

قائم مقام وزیرکشور در امور فرهنگی و اجتماعی هم چنین درباره نخستین جشنواره مجازی کشور، “‌حدیث حیاء” گفت : برترین های نخستین جشنواره ملی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف “حدیث حیاء” از امشب معرفی می شوند .

از امشب برترین های این جشنواره که به صورت مجازی برگزار شده است ، از طریق سایت حدیث حیا به نشانی www.hadisehaya.ir معرفی می شوند .

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره از آذر پارسال افزود : پنج هزار و ۷۱۳ اثر در سه محور علمی ، ادبی و هنری از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که استان فارس، آذربایجان شرقی و کرمانشاه به ترتیب بیشترین آثار ارسالی و کرمان کم ترین آثار را داشته است .

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت : در بخش علمی سه هزار و ۳۱۱ اثر و بقیه آثار در محورهای ادبی و هنری بوده است ، این سه محور ۱۵بخش دارد که در هر بخش به سه برگزیده جوایزی اهدا می شود .

افشار با اشاره به این که جشنواره در تلاش برای تهیه خوراک فرهنگی برای نهادهای فرهنگ ساز است افزود : به همین علت پنج جایگاه تبلیغات شهری (بیلبورد)در تهران و مراکز استانها از فردا به تبلیغ آثار این جشنواره می پردازند و سه برنامه ۷دقیقه ای در شبکه های یک ، دو و سه سیما برای معرفی آثار برتر خواهیم داشت .

وی در ادامه گفت: آلبوم سرودی از ترانه های ارسالی به دبیرخانه جشنواره با صدای علیرضا افتخاری ، عصار و مجید اخشابی منتشر می شود و دو جلد کتاب از داستانهای ارسالی برای انتشار در شبکه حمل و نقل ریلی ، جاده ای و هوایی در نظر گرفته شده است .

افشار افزود:ارسال مقالات برای ستادهای نماز جمعه ، شخصیت ها و صاحبنظران ، برپایی نمایشگاه عکس آثار برتر در تالار سوره و تجلیل از صاحبان اثار برتر در استانهای مختلف هم دردستور کار است .

وی این جشنواره را نخستین جشنواره مجازی کشور دانست و افزود :یکی از معضلات برگزاری جشنواره پرهزینه بودن انهاست که با برگزاری این جشنواره به صورت مجازی هزینه ان خیلی کاهش یافته است .

افشار با اشاره به هزینه برگزاری جشنواره حدیث حیاء گفت : این جشنواره ۱۵۰ میلیون تومان هزینه داشت و این ارزان ترین جشنواره ای است که در کشور برگزار شده است .

وی افزود : لوح تقدیر ویژه این جشنواره با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره به آیت الله مجتبی تهرانی به علت مطرح کردن ارزشمندترین متن علمی در خصوص حیاء ، اهدا می شود .

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی اجتماعی گفت : آیت الله مجتبی تهرانی اخیرا بحثی تحت عنوان حیاء در اسلام را دارند که ارزشمند ترین متن مورد تقدیر است و علاقمندان می توانند از طریق سایت ایشان از این مباحث استفاده کنند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر