9

با تصویب نمایندگان؛ سابقه عدم پاسخگویی دولتمردان به تذکرات در گزارشات استیضاح و سئوال درج می‌شود

  • کد خبر : 354827
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

با تصویب نمایندگان در صورت عدم پاسخگویی دولتمردان در مهلت زمانی مقرر به تذکرات، موارد در گزارش کمیسیون‌ها در مورد سئوال‌ها و استیضاح‌ها از وزرای مربوطه به عنوان سابقه درج می‌شود.

مجلس یازدهم چه زمانی آغاز به کار می‌کند؟ - مشرق نیوز

به گزارش افق انلاین ، نمایندگان در  جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۴ مرداد) قوه مقننه با الحاق یک تبصره به ماده واحده طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان با ۱۴۰ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس این تبصره الحاقی که با پیشنهاد محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز مطرح شد، پس از انقضای مهلت توسط هیأت رئیسه، موارد عدم پاسخ و یا تأخیر پاسخ به طور مشخص منتشر می‌شود و در صورت سئوال یا استیضاح درباره موضوع تذکر باید رأساً توسط کمیسیون و یا با اعلام نماینده تذکر دهنده و یا یکی از سئوال کنندگان و یا استیضاح کنندگان در گزارش کمیسیون درج شود.

مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران در مخالفت با این تبصره گفت: ابزارهای نظارتی نمایندگان در رابطه با سئوال، تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ به قوت خود باقی است بنابراین این پیشنهاد الحاقی نه تنها موضوعی را حل نمی‌کند بلکه بار جدیدی را در بحث قانونگذاری اضافه می‌کند.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق در ادامه در موافقت با این تبصره گفت: با تصویب طرح مذکور می‌توان بعد نظارتی مجلس را تقویت کرد و پیشنهاد آقای فرهنگی لازم و تکمیل کننده طرح است و اقتدار مجلس را افزایش می‌دهد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=354827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر