5

دختری که در روز تولدش ۳ زندانی را آزاد کرد

  • کد خبر : 355427
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۸

دختر جوان نیکوکار امسال در سالروز تولدش اسباب آزادی سه زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را فراهم کرد و آن‌ها را به آغوش خانواده بازگرداند.

دختری که در روز تولدش ۳ زندانی را آزاد کرد

با خبر شدیم یک دختر جوان در مشهد هزینه برپایی جشن تولد خود را جهت آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد اختصاص داده است تا علاوه بر جشن تولد خود، شاهد جشن تولد زندگی دوباره سه فرد زندانی باشد؛ افرادی به دست تقدیر و بدون اینکه عمدی در شکل‌گیری جرم خود داشته باشند، دربند میله‌های زندان به سر می‌برند و حالا با فداکاری این دختر جوان به زندگی عادی خود بازگشتند.

فهیمه خواجوی مقدم دختر جوان ۲۸ ساله شاغل در رشته مددکاری اجتماعی در خصوص این ماجرا گفت: تلاش من برای ساختن حال خوب مردم جامعه‌ام صرفا به همین آزادی زندانیان خلاصه نمی‌شود، راستش را بخواهید جرقه‌هایی که حکم انگیزه اولیه را برای مشارکت من در کار‌های نیک در پی داشت به حدود سه سال پیش و جشن تولد ۲۵ سالگی‌ام بازمی‌گردد.

این دختر نیکوکار ادامه داد: برای همین چندی قبل از فرار رسیدن روز تولدم به خانواده و دوستان گفتم می‌خواهم امسال با هزینه جشن تولدم بچه‌های کار را به شهربازی ببرم، اما اتفاق خوبی که افتاد از این قرار بود که من تصمیم داشتم تنها ۱۲ نفر از این بچه‌ها را شهر بازی ببرم، ولی با استقبال و مشارکت بسیار خوب دوستان و خانواده‌ام توانستم ۲۴ نفر از این بچه‌ها را به شهربازی ببرم.

خواجوی مقدم بیان کرد: لحظات بسیار شاد و خاطره انگیز آن روز هیچگاه از ذهنم پاک نمی‌شود و از لذت مشاهده برق نگاه بچه‌ها از دیدن وسایل بازی، ذوق‌زدگی و بالا و پایین پریدن‌های آنها، صدای جیغ و خنده‌هایشان و اصرار بر تکرار مجدد بازی حکایت می‌کند که باعث شده روز تولدم را به روزی پر از حس رضایت برایم تبدیل شود.

همین حس وصف نشدنی که در آن روز با دیدن شادی بچه‌ها در او به وجود آمد، باعث شد تصمیم بگیرم هر سال در روز تولدش علاوه بر شادی خود، باعث حال خوب و شادی افراد دیگری از جامعه شود.

او در خصوص تصمیم بزرگ روز تولد امسال خودش تصریح کرد: به منظور جشن تولد ۲۸ سالگی‌ام و به میمنت رهایی خودم از زندان تفکرات بازدارنده و ترس‌هایی که من را از پیش رفتن در زندگی باز می‌داشت، امسال تصمیم گرفتم در حوزه آزاد‌سازی زندانیان اقدام کنم و خوشبختانه این بار نیز با استقبال خوب دوستان و خانواده‌ام توانستم با مبلغ ۱۰ میلیون تومان اسباب آزادی سه زندانی شوم.

این دختر نیکوکار در خصوص مبالغ اختصاص داده شده جهت این کار خیر تاکید کرد: هشت میلیون از این پول را برای آزادی بانویی که از سال ۹۷ به خاطر مسائل مالی و به جرم غیر عمد در زندان به سر برده بود، در نظر گرفتم و ۵۰۰ هزار تومان از این پول را نیز جهت خرید اقلام و مایحتاج ضروری زندگی این زن در فروشگاهی شارژ کردم تا با حفظ کرامت انسانی‌اش و بدون اینکه من را بشناسد، اقدام به خرید کند و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیگر را برای حمایت از یک فرد زندانی دیگر هزینه شد و خوشبختانه یک مرد زندانی دیگر با قید ضمانت و انجام کار مددکاری و رایزنی‌های که انجام شد، به آغوش خانواده‌اش برگشت تا زندگی تازه‌ای را آغاز کند.

خواجوی مقدم اظهار کرد: خوشبختانه من از خانواده و دوستان خوبی برخوردار هستم و تنها با حمایت و مشارکت آن‌ها موفق به انجام این کار خیر شدم، با اطلاع‌رسانی این اقدام خیر به مناسبت روز تولدم در صفحه شخصی اینستاگرام، موفق به جمع‌آوری قسمتی از این مبلغ شدم و نکته‌ای که برای من کماکان جالب است، مشارکت انسان‌های ناشناس در این امر خیر بود، انسان‌های نیکوکاری که بدون ذکر نام وجوهاتی جهت آزادی زندانیان واریز کردند و نخواستند شناخته شوند و این برایم بسیار قابل تحسین است.

او در پایان سخنانش به نکته قابل تاملی اشاره کرد و افزود: من معتقد هستم لذتی که در بخشش است در هیچ چیز دیگری یافت نمی‌شود و شادی غیر قابل وصفی است؛ آن زمان که خود را در حال خوب و شادی فرد دیگر سهیم می‌دانی با هیچ ثروتی در دنیا قابل معامله نیست.

این دختر نیکوکار که معتقد است اگر خواستار زندگی در یک جامعه شاد و سالم هستیم باید برای خلق حال خوب سایرین تلاش کنیم چرا که این شادی در نهایت به خود ما برمی‌گردد؛ ادامه داد: اگر افراد جامعه‌ای دوست دارند در شرایط سالم زندگی کنند، لازم است تک‌تک افراد آن جامعه نیز برای خلق حال خوب و سلامت دیگران کاری انجام دهند و تلاشی بکنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. لطفاً بفرمائید که ایشون منبع درآمدش از کجاست که میتونه توی سن ۲۵ سالگی نیکوکار بشه و اینجوری پول خرج کنه ؟!! اونم توی این مملکت ×!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر