13

روستای زیبای زایگان در تهران+تصاویر

  • کد خبر : 355521
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۴

    روستای زایگان روستای زیبایی است که با نام‌های زاگون، زاگن و زاگان نیز شناخته می‌شود. زایگان در قسمت شمالی منطقه حفاظت شده ورجین و در میان روستاهای گرمابدر، آبنیک، لالان و روته قرار دارد. در درون روستای زایگان رودخانه‌ای وجود ندارد اما از زیر جاده زایگان در مسیر جاده لالون رودخانه‌ای عبور می‌کند […]

 

 

روستای زایگان روستای زیبایی است که با نام‌های زاگون، زاگن و زاگان نیز شناخته می‌شود. زایگان در قسمت شمالی منطقه حفاظت شده ورجین و در میان روستاهای گرمابدر، آبنیک، لالان و روته قرار دارد. در درون روستای زایگان رودخانه‌ای وجود ندارد اما از زیر جاده زایگان در مسیر جاده لالون رودخانه‌ای عبور می‌کند که از شاخه‌های پرآب رودخانه جاجرود است. مسیر رودخانه سرسبز و پوشیده از انواع گیاهان زیبا و گونه‌های متنوع گیاهان صنعتی و دارویی است که در فصل بهار نسبت به سایر فصل‌ها پرآب‌تر است.شمال شرقی و شمال غربی تهران نسبت به قسمت‌های دیگر استان تهران آب و هوای تمیزتر و بهتری دارند و به دلیل نزدیک بودن بودن به رشته کوه البرز خنک‌تر هستند و از مناطق ییلاقی به شمار می‌روند.

شمالی‌ترین شهرستان استان تهران شمیرانات است که لواسانات و رودبارقصران دو بخش تشکیل دهنده شهرستان شمیرانات هستند. رودبار قصران از ۳ شهر تشکیل شده است:

– شهر اوشان، فشم و میگون

– شهر شمشک

– تجریش

روستاهای زایگان، روته، گرمابدر، لالان (لالون)، آبنیک، آهار، ایگل، امامه و … در تقسیمات کشوری زیر مجموعه روستاهای دهستان رودبار قصران قرار گرفته‌اند.لارمحله زایگان که به آن لار محله زاگون نیز گفته می‌شود؛ یکی از زیباترین محله‌های زایگان است که در فصل پاییز منظره دیدنی بسیار زیبایی دارد و بهترین مکان برای استراحت زیر سایه درختان است. امامزاده عبدالله نیز در مسیر جاده لالون با فاصله ۱ کیلومتری از زایگان قرار دارد که محیط دنج و زیبای آن حال و هوای خاصی به زائران و مسافران می‌بخشد و به اعتقاد اهالی محله بسیار حاجت دهنده است. نام دیگر امامزاده عبدالله، امامزاده لالون است.

زاگون روستای زیبایی است که تا خودتان به آنجا نروید و از نزدیک نبینید باور نخواهید کرد که چرا به نگین رودبار قصران معروف شده است. هوای روستا در فصل گرم سال خنک و دلپذیر است به همین دلیل عده‌ای به جستجوی قیمت زمین در زاگون به ساخت ویلا یا اجاره ویلا در زایگان می‌پردازند تا ساعاتی به دور از ترافیک و هیاهوی شهر در چنین روستایی آرام گیرند. زمستان‌ها و فصل پاییز هوای روستا سرد است به همین دلیل از تعداد مسافران کاسته می‌شود اما باز هم با ریزش برگ‌های رنگارنگ پاییزی و سفیدپوش شدن در زمستان زیبایی منحصر به فرد خود را داراست.

برای رفتن به زاگون در شرق تهران از طریق جاده لشکرک به جاده اوشان – فشم (جاده ۴۲۵) بروید و آن را در امتداد رودخانه جاجرود ادامه دهید تا به میدان امام خمینی برسید. از میدان امام خمینی مسیر جاده زایگان را دنبال کنید و با پیمودن ۸ کیلومتر به روستای زیبای زایگان می‌رسید. با احتساب مبدا از اتوبان شهید بابایی حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه از تهران تا زایگان راه است که این مسافت ۳۰ کیلومتر است.

عکاس و خبرنگار: پریسا شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355521

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر