زمان آغاز فعالیت شهردار جدید تهران مشخص شد

ناصر امانی عضو شورای ششم شهر تهران درباره جلسه امروز شورای شهری‌ها اظهار داشت: جلسه‌ای که صبح امروز برگزار شد در واقع بیشتر در مورد دستور جلسه صحن فردای شورای شهر بود.

وی افزود: قرار است فردا زاکانی برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه کند و پس از رأی‌گیری نتیجه انتخاب شهردار رسماً اعلام شود.

عضو شورای شهر تهران در مورد اینکه کمیسیون‌های تخصصی شورای ششم از چه زمانی تشکیل می‌شود گفت: امروز در جلسه تمایل اعضاء‌ به اینکه در چه کمیسیون‌هایی باشد گرفته شد هیأت رئیسه پیشنهادها را در این زمینه بررسی می‌کند و سرانجام در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

امانی در مورد اینکه تا چه زمانی پیروز حناچی شهردار تهران است گفت: مهدی چمران رئیس شورای شهر قرار شده با پیروز حناچی صحبت کند تا نظر اعضاء را به ایشان بگویند و حناچی تصمیم در این زمینه داشته باشد که آیا تمایل به ارائه خدمت تا زمانی که شهردار جدید آغاز به کار کند دارد یا خیر و اگر نتیجه منفی است سرپرست انتخاب شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شهردار جدید تهران از چه زمانی فعالیت خود را رسماً آغاز خواهد کرد گفت: بعد از قبول استعفای آقای زاکانی از سوی مجلس و یا صدور حکم توسط وزیر کشور، شهردار جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران در مورد اینکه امضاهای حناچی تا چه زمانی در شهرداری اعتبار دارد گفت: بر اساس جمع‌بندی جلسه صبح امروز و نظر اکثر اعضاء، تا زمانی که شورا سرپرست برای شهرداری انتخاب نکرده مشکل قانونی برای امضای اسناد توسط حناچی وجود ندارد.