9

امروز شرایط کشور به گونه ای نیست که رئیس جمهور مملکت را رها کند

  • کد خبر : 355794
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۱۸

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز شرایط کشور به گونه ای نیست که رئیس جمهور مملکت را رها کند. قطعا آقای رئیسی متوجه این مسئله هست بنابراین او و کابینه اش قطعا کار را خیلی جدی خواهند گرفت.

مجلس به کل وزرای رئیسی رأی اعتماد می‌دهد

این روزها گمانه زنی درباره ترکیب هیأت وزیران دولت سیزدهم به اوج خود رسیده است. برخی معتقدند مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رأی خواهد داد و در مقابل کسانی نیز معتقدند همچون ادوار گذشته امکان دارد مجلس درباره چند وزارتخانه سختگیری هایی خواهد کرد تا به نوعی نظارت خود را بر امور اجرایی نشان دهد. محمد مهاجری فعال مطبوعاتی با دیدگاه نخست موافق است.

خبر مهم درباره یارانه های جدید + تصمیم مهم رئیسی

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره نگاه مجلس یازدهم به لیست وزرای پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی گفت: پیش بینی می کنم مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می دهد. معتقدم مجلس و آقای رئیسی قبل از ارسال نامه رسمی معرفی وزرای پیشنهادی، تفاهم‌های لازم را با هم انجام می دهند.

وی درباره برخی مشابه سازی ها بین دولت رئیسی و احمدی نژاد یادآور شد: قطعا آقای رئیسی دنبال این نیست که کابینه اش تداعی گر دولت آقای احمدی نژاد باشد. امکان دارد یکی دو وزیر دولت آقای احمدی نژاد در دولت آقای رئیسی هم باشند ولی این طور نخواهد بود که دولت سیزدهم، دولت دهم را نزد افکارعمومی تداعی کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: مشابه سازی دولت آقای رئیسی با دولت آقای احمدی نژاد جزء قضاوت های زودهنگام است نباید واقعا در این زمینه بی انصافی کنیم. باید صبر کرد. دولت آقای رئیسی در چند ماه نخست خودش را خیلی خوب نشان خواهد داد که شبیه کیست. ولی تصور من آن نیست که شبیه دولت آقای احمدی نژاد باشد.

فعال مطبوعاتی نوع رابطه رئیسی با اعضای کابینه اش اظهار کرد: شخصیت آقای رئیسی این طور نیست که اختیارات را به وزرا واگذار کند و دیگر هم دنبال پیگیری موضوعات نرود، از آن طرف هم این رویکرد و روحیه را ندارد که بخواهد در جزئیات دخالت کند. البته حداقل آقای رئیسی در چند ماه اول در جلسات هیأت دولت خیلی پرکار نشان خواهد داد

وی افزود: امروز شرایط کشور به گونه ای نیست که رئیس جمهور مملکت را رها کند. قطعا آقای رئیسی متوجه این مسئله هست  بنابراین او و کابینه اش قطعا کار را خیلی جدی خواهند گرفت.

مهاجری درباره میزان اعمال اهرم های نظارتی توسط مجلس بر دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: از آنجا که با مجلسی ضعیف و بی رمق مواجه هستیم، ممکن است برای جبران این حس، دنبال آن باشد که یک جاهایی از دولت آقای رئیسی نسق کشی کند اما در کل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با هم تعامل مثبتی خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر