5

در منطقه آزاد کیش چه خبر است؟ جلسه پشت درهای بسته برای انتصاب نزدیکان حسن روحانی

  • کد خبر : 355815
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۳

در حالی ۹ روز از ابلاغ دستور مشاور رئیس‌جمهور برای عدم عزل و نصب در مناطق آزاد تا استقرار دولت آیت‌الله رئیسی می‌گذرد که منطقه آزاد کیش به دنبال انتصاب برخی نزدیکان روحانی در هیئت مدیره یکی از شرکت‌های تابعه هستند.

در منطقه آزاد کیش چه خبر است؟ جلسه پشت درهای بسته برای انتصاب نزدیکان حسن روحانی

به گزارش افق آنلاین ، ۹ مرداد ۱۴۰۰  یعنی ۱۰ روز قبل سرپرست معاونت توسعه مدیریت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد طی نامه‌ای دستور مشاور رئیس‌جمهور مبنی بر ترخیص نیروهای جذب شده در مناطق آزاد طی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در نامه میثم رفیع پرهیزکار خطاب به مدیران عامل مناطق آزاد کیش، ارس، قشم، چابهار، ماکو، انزلی و سرپرست اروند آمده است؛

«با عنایت به بند الف تبصره ۸ بودجه ابلاغی سال ۱۴۰۰ در خصوص ممنوعیت هرگونه جذب، بکارگیری و جابجایی نیروی انسانی جدید در مناطق و با توجه به دستورات مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در خصوص رعایت دقیق آن، مقتضی است دستور فرمایید اکیدا از جذب هرگونه نیروی انسانی جدید و همچنین عزل و نصب افراد در پست‌های مدیریتی تا زمان استقرار دولت جدید خودداری شود.

همچنین مقتضی است در صورت جذب نیروی جدید طی سال جاری موکدا نسبت به ترخیص افرد جذب شده طی یک هفته اقدام و نتیجه به این دبیرخانه اعلام شود. بدیهی است مسئولیت هرگونه تخطی از ضوابط ابلاغی بر عهده مدیران عامل بوده و مراتب در مجامع سازمان‌های موردنظر قرار خواهد گرفت.»

به جز منطقه آزاد چابهار که مدیرعامل آن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تاکید کرد طی سال ۱۴۰۰ جذب نیرو برای این منطقه نداشته است، خبر دقیقی از میزان جذب نیرو در سایر مناطق آزاد کشور در دست نیست. حتی سخنگوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد که چند روز مانده به پایان دولت حسن روحانی این سمت را از حمیدرضا مومنی دریافت کرده هم اطلاعی از این آمار ندارد.

مرتضی شیخ‌زاده دوشنبه هفته گذشته ۱۱ مرداد در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر تعداد نیروهای جذب شده در مناطق آزاد طی سال ۱۴۰۰ گفت: الان آماری در این رابطه ندارم.

پس از ابلاغ دستور مشاور کنونی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد انتظار می‌رفت مدیران عامل مناطق آزاد نسبت به ترخیص افراد جذب شده طی یک هفته مهلت داده شده، اقدام کنند. اما  نه تنها این اتفاق روی نداده که برخلاف تصریح نامه سرپرست مبنی بر خودداری از عزل و نصب در پست‌های مدیریتی، امروز قرار است سرپرست شرکت عمران، آب  و خدمات کیش پشت درهای بسته به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شود.

عبدالنبی شرفی نیمه‌های خرداد امسال پس از کشمکش‌های فراوان به‌عنوان سرپرست شرکت عمران،‌آب و خدمات کیش منصوب شد، در حالی که همزمان عضو شورای شهر کیش بود و الان هم عضو این شوراست. حال باید دید مدیرعامل منطقه آزاد کیش که اخیرا به ویروس کرونا مبتلا شده پس از بهبودی می‌تواند جلوی فعالیت‌های غیرقانونی نزدیکان حسن روحانی در بگیرد یا خیر؟

لازم است دولت سیزدهم هرچه سریع‌تر تصمیمات لازم در رابطه با اقدامات مشکوک در مناطق آزاد کشور از جمله منطقه پرحاشیه کیش را اتخاذ کند تا از حیف و میل بیت‌المال که در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم شدت گرفته بود جلوگیری به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355815

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر