4
انتخابی سخت در بازار کراس‌اوورهای متوسط

دیگنیتی بخریم یا هایما S7 پلاس؟

  • کد خبر : 355828
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

استقبال بسیار خوب از خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند در بازارهای مختلف سبب ایجاد رقابتی بسیار تنگاتنگ بین خودروسازان برای عرضه محصولات جدید در این بخش از بازار شده است. این تب و تاب در یک دهه اخیر به قدری داغ شده است که فروش خودروهای سدان و هاچ‌بک با کاهش قابل توجهی رو‌به‌رو شده و بسیاری از خودروسازان تصمیم گرفته‌اند برخی محصولات کم‌فروش خود در دسته سدان‌ها را از سبد محصولات خود حذف کنند.

 

اتومبیل فارسی - مقایسه بهمن دیگنیتی و هایما اس7 پلاس مقایسه بهمن دیگنیتی و هایما اس۷ پلاس

استقبال بسیار خوب از خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند در بازارهای مختلف سبب ایجاد رقابتی بسیار تنگاتنگ بین خودروسازان برای عرضه محصولات جدید در این بخش از بازار شده است. این تب و تاب در یک دهه اخیر به قدری داغ شده است که فروش خودروهای سدان و هاچ‌بک با کاهش قابل توجهی رو‌به‌رو شده و بسیاری از خودروسازان تصمیم گرفته‌اند برخی محصولات کم‌فروش خود در دسته سدان‌ها را از سبد محصولات خود حذف کنند.

علاوه بر این، به دلیل تقاضای بالا برای کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها، عرضه نسخه‌های متنوع با طراحی‌ و اندازه‌های متفاوت نیز در دستور کار بسیاری از شرکت‌های خودروساز در جهان قرار گرفته است.

بازار ایران نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه استقبال از کراس‌اوورها در بازار کشورمان به قدری چشمگیر و قابل توجه بوده است که بیش‌تر خودروهای عرضه شده در دسته کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها در نوبه خود موفق عمل کرده‌اند. از طرف دیگر وجود گزینه‌های مختلف در این سگمنت نیز انتخاب را برای بسیاری از مشتریان سخت کرده و آن‌ها را بر سر دوراهی قرار داده است. به عنوان مثال انتخاب دیگنیتی، محصول تازه وارد بهمن موتور که از سوی این خودروساز حدود ۷۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و هایما S7 پلاس که به تازگی توسط ایران خودرو با قیمت رقابتی حدود ۶۴۰ میلیون تومان عرضه شده است می‌تواند انتخاب را برای خرید یک کراس‌اوور متوسط سخت کند.

در این نوشتار سعی در بررسی ویژگی‌های هر کدام از این دو محصول داریم تا انتخاب برای مشتریان بر اساس نیاز و بودجه آن‌ها راحت‌تر از قبل باشد.

طراحی ظاهری و فضای داخل کابین

اگرچه بخش بزرگی از قضاوت در مورد طراحی ظاهری و زیبایی یک خودرو به سلیقه مشتری بر می‌گردد، اما دیگنیتی و هایما S7 پلاس هر دو دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود در طراحی هستند.
دیگنیتی به دلیل طراحی به روزتر و مدرن‌تر و همچنین فرم کوپه مانند خود می‌تواند برای مشتریان جذابیت بصری بالاتری داشته باشد.

 

در فضای داخل کابین نیز هر دو خودرو فضای کافی را برای سرنشینان و حمل بار در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و در این بخش نیاز مشتری به فضای مورد نیاز و سبک زندگی وی عامل اصلی انتخاب میان این دو کراس‌اوور است. در کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی ایران خودرو فضای صندوق بار هایما S7 پلاس ۴۰۰ لیتر اعلام شده در حالی که بهمن موتور در کاتالوگ دیگنیتی حجم فضای بار را ۷۸۰ لیتر عنوان کرده است.

AutomobileFa Bahman Dignity(4)

AutomobileFa Haima S7 Plus(1)

 

مشخصات فنی

در بخش قوای فنی، دیگنیتی به پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱٫۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این پیشرانه که با کد SFG15T شناخته می‌شود توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت در دور ۵۶۰۰ و بیشینه گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر را در محدوده ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه دارا است و همراه با یک جعبه‌دنده CVT با قابلیت تعویض دستی همراه شده است.

در طرف مقابل، هایما S7 پلاس به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱٫۸ لیتری توربوشارژ با کد HM484Q-T مجهز است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۵۰۰ و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. هایما برای این پیشرانه جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک را در نظر گرفته است.

همانطور که از اعداد و ارقام مشخص است، هایما S7 پلاس با پیشرانه‌ای که ۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند و همچنین جرم خالص ۱۵۴۵ کیلوگرمی، شتاب و کشش بسیار بهتری نسبت به دیگنیتی با خالص ۱۵۷۰ کیلوگرمی و البته جعبه‌دنده CVT دارد. علاوه بر قدرت کم‌تر موتور و وزن بیش‌تر، استفاده از جعبه‌دنده CVT که ذاتا عملکرد ضعیف‌تری در شتابگیری دارد نیز به ضرر دیگنیتی تمام شده است.

 

تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی باید ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفلABS، سیستم کمکی ترمز BAS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل پایداریESP، سیستم کنترل کششTCS، ۴ کیسه هوای ایمنی، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای و قطع خودکار سوخت هنگام تصادف را باید از جمله تجهیزات ایمنی هایما S7 پلاس دانست.

در بخش تجهیزات رفاهی نیز باید به مواردی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور و دوربین دنده عقب، نمایش فشار باد تایرها، سیستم سرگرمی و چند رسانه‌ای همراه با نمایشگر ۸ اینچی و پنل کنترلی لمسی و درگاه USB و بلوتوث و رهیاب ماهواره‌ای، صندلی برقی ۶ حالته راننده و ۴ حالته دستی سرنشین همراه با گرمکن، فرمان با نیروی کمکی برقی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، آینه‌های کناری برقی، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور و باران و … اشاره کرد.

در طرف مقابل دیگنیتی به کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، ترمز پارک برقی، اتوهولد، ، سیستم ترمز ضد قفلABS، سیستم کمکی ترمز BAS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل پایداریESP، سیستم کنترل کششTCS، دوربین ثبت کننده رانندگی، نمایشگر فشار باد تایرها، سانروف پانورامیک، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، درب برقی صندوق عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، پوشش چرمی صندلی‌ها، سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی لمسی و درگاه USB و بلوتوث، چراغ روشنایی در روز، اتولایت، کروز کنترل، سنسور باران و… مجهز شده است.

همانطور که از فهرست بالا مشخص است، دیگنیتی و هایما S7 پلاس در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی اختلاف و تفاوت‌های بالا و چشمگیری ندارند و در این بخش در یک سطح قرار می‌گیرند.

AutomobileFa Bahman Dignity(4)

AutomobileFa Haima S7 Plus(1)
خدمات پس از فروش و انتخاب نهایی

ایران خودرو و بهمن موتور دو برند نام آشنا و با تجربه چندین ساله در بازار خودروی کشور هستند. هر دو شرکت سابقه عرضه محصولات متنوعی را در کارنامه خود داشته و به کمک شبکه نمایندگی‌ها امکان ارائه خدمات پس از فروش قابل قبولی را برای محصولات خود در سطح کشور دارند. اما در این میان شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو وسیع‌تر و گسترده‌تر از بهمن موتور است که دلیل آن نیز تیراژ بسیار بالاتر محصولات این خودروساز است.

در پایان اگر قصد خرید کراس‌اووری با اندازه متوسط را دارید که تجهیزات رفاهی و ایمنی کاملی را در اختیارتان بگذارد و با ارزندگی فنی و قیمتی، در بخش فنی نیز شتاب و کشش خوب و قابل قبولی داشته باشد، هایما S7 پلاس مبارکتان باشد!

اما اگر ظاهر پر زرق و برق‌تر و جذاب‌تر در کنار فهرست کاملی از تجهیزات رفاهی و ایمنی برای شما نسبت به پیشرانه‌ای قوی که دارای شتاب و کشش بهتری است ارجحیت دارد، باید پای قرارداد خرید دیگنیتی را امضا کنید!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355828

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر