اردوغان: احتمال دیدار من با رهبر طالبان مطرح است

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه‌های سی‌ان‌ان ترک و کانال دی (Kanal D) به سوالات خبرنگاران درباره مهاجران غیرقانونی و تحولات منطقه پاسخ گفت.

اردوغان اظهار کرد: نهادهای مربوطه ما در حال تلاش برای برقراری مذاکره با طالبان هستند. حتی احتمال دیدار من با رهبر آنها نیز مطرح است. اگر طالبان را در سطح عالی کنترل نکنیم، امکان دستیابی به صلح در افغانستان ممکن نخواهد بود.

وی ضمن تاکید بر تداوم ساخت دیوارها هم در گذرگاه‌های مرزی با ایران و هم عراق، تصریح کرد: این دیوارها برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به کشورمان در حال ساخت است.

اردوغان با اشاره به آنکه طوری که برخی در رسانه‌های اجتماعی اغراق می‌کنند، موج مهاجرت غیرقانونی از مرزهای ترکیه وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: بخش اعظم مهاجران غیرقانونی افغان دستگیر شده، توسط نهادهای ذیربط به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

وی در رابطه با ادعاهای مربوط به مهاجرت غیرقانونی به ترکیه، متذکر شد: همه باید بدانند ترکیه کاروانسرا نیست. ما همه تحولات را ارزیابی می‌کنیم و گام‌های خود را بر اساس این ارزیابی‌ها بر می‌داریم.

رئیس جمهوری ترکیه در پایان اضافه کرد: امشب با قطر گفت‌وگویی درباره اینکه کجا می‌توانیم اقدامات طالبان را متوقف کنیم و کجا می‌توانیم به سوی صلح برویم، انجام دادم.

ایسنا