8

فهرست کامل خریدهای فوق العاده پرسپولیس/ لیگ از هفته اول شروع نمی‌شود!

  • کد خبر : 355978
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

بسیاری از کارشناسان معتقدند مسابقات لیگ از هفته اول آغاز نمی‌شود بلکه از نقل و انتقالات تابستانی شروع خواهد شد.

فهرست کامل خریدهای فوق العاده پرسپولیس/ لیگ از هفته اول شروع نمی‌شود!

مصداق بارز این ادعا خریدهای پرسپولیس در تابستان و زمستان فصل گذشته است.

شهریور ماه سال گذشته و پس از جدایی علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی پرسپولیس ۷ بازیکن جدید خرید.

حامد لک در شرایطی به پرسپولیس پیوست که سال‌ها پیش احتمال این اتفاق وجود داشت و بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرد که پرسپولیسی است و حتی زمان‌هایی که با استقلال بازی داشت با دستکش یا کفش ورزشی قرمز رنگ به زمین رفت تا علاقه خودش را به پرسپولیس نشان بدهد. با این وجود کمتر کسی فکرش را می کرد او تبدیل به بهترین دروازه بان غرب آسیا شده و نقش مهمی در رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی لیگ بیستم بازی کرد.

حضور سعید آقایی در پرسپولیس از آن جهت پر سر و صدا و پر حاشیه بود که این بازیکن پیش از آن با انتشار تصویری تحریک کننده علیه هواداران پرسپولیس در فضای مجازی موضع گیری کرده بود. مساله‌ای که حتی باعث محرومیت او هم شد، اما  با نظر یحیی گل محمدی به پرسپولیس آمد تا محمد نادری به استقلال برود.

آقایی هم جزو خوب های پرسپولیس بود و به عنوان بهترین مدافع چپ غرب آسیا برگزیده شد.

شاید عجیب‌ترین خرید پرسپولیس در تابستان سال گذشته میلاد سرلک بود اما تبدیل به یکی از بهترین و با ثبات ترین بازیکنان این تیم شد.

سرلک شماره ۱۰ پرسپولیس را پوشید و با توجه به عملکرد درخشانی که داشت به تیم ملی ایران هم دعوت شد.

او یکی از معدود هافبک های دفاعی ایران است که توانایی بالایی در بازیسازی داشته و خیلی به ندرت در پاس دادن اشتباه می کند.

خرید بعدی پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی احسان پهلوان بود. هافبک ریز نقش و دونده ای که توانایی بازی در پست‌های وینگر چپ و راست را دارد. پهلوان که سابقه بازی در گسترش فولاد، ذوب آهن سپاهان و تراکتور را داشت، بهترین دوران بازی خود را در ذوب آهن تجربه کرد و زیر نظر یحیی گل محمدی به بازیکن با ارزشی تبدیل شد.

در پرسپولیس هم او تبدیل به یک هافبک دونده، با ثبات و زحمتکش شد.

عیسی آل کثیر در لباس صنعت نفت آبادان ۱۲ گل برای این تیم به ثمر رساند و یکی از گل‌زنان برتر لیگ بود.

او خیلی زود با تیم هماهنگ و تبدیل به ستاره پرسپولیس در لیگ قهرمانان فصل گذشته آسیا شد. چه بسا اگر آل کثیر با محرومیت سنگین روبرو نمی شد پرسپولیس می توانست قهرمان آن دوره از رقابت ها شود.

علی شجاعی و آرمان رمضانی خریدهای بعدی پرسپولیس بودند که اولی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر و دربی برگشت لیگ بیستم مقابل استقلال توانایی های خود را به اثبات رساند.

شاید آرمان رمضانی تنها خرید بد پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستان سال گذشته بود که در این تیم جواب نداد و راهی استقلال شد.

پرسپولیس به لطف همین خریدهای خوب و مناسب توانست در لیگ قهرمانان آسیا و نیم فصل اول لیگ بیستم بازی های خوبی انجام داده و موفق ظاهر شود.

شاید اوج کار پرسپولیسی ها یا مدیریت این باشگاه در زمستان فصل گذشته بود.

پرسپولیس که بعد جدایی ستاره ها در آغاز فصل، مشکلات زیادی را از نظر کمبود بازیکن در پست های مختلف متحمل شد، در نقل و انتقالات زمستانی سعی کرد با حضور پر رنگ در بازار نیم فصل، برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی آماده شود.

از طرفی دیگر یحیی گل محمدی که دیگر مخالفان خود در راس باشگاه پرسپولیس نمی دید امیدوارانه با همکاری کادر مدیریتی جدید این باشگاه نفرات مورد نیاز تیم پرسپولیس را جذب کرد.

مهدی ترابی هافبک سابق باشگاه پرسپولیس به نفر اول لیست نقل و انتقالاتی این باشگاه تبدیل شد. سرخپوشان که بعد از جدایی بشار رسن خلا بزرگی را در بخش هجومی و بازیسازی احساس می کردند از طریق یحیی گل محمدی با او ارتباط مجدد گرفتند. ترابی که شرایط سختی را لیگ قطر تجربه کرده است با رد پیشنهاد های نجومی دو باشگاه لیگ برتری به پرسپولیس پیوست و باز هم درقالب یک ستاره به قهرمانی تیمش کمک کرد.

زمستان سال گذشته پرسپولیس که بعد از جدایی مهاجمان خود و پس از آن محرومیت عیسی آل کثیر با بحران گلزنی در خط حمله خود مواجه شده بود جذب یک مهاجم را در دستور کار خود قرار داد.

شهریار مغانلو بر همین اساس جذب شد و توانست در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر گل های زیبایی برای پرسپولیس بزند.

او همان مهاجم نوک دونده، سرزن و باهوشی بود که یحیی گل محمدی مدت ها دنبالش می گشت.

همچنین باشگاه پرسپولیس که در آغار فصل نتوانسته بود رضایت باشگاه پدیده مشهد را برای انتقال فرشاد فرجی جلب کند، درزمستان مشکلی برای به خدمت گرفتن این مدافع شمالی نداشت.

فرشاد فرجی که خانواده ای پرسپولیسی دارد با فروش آپارتمان شخصی اش در شمال، خودش پول رضایتنامه اش را داد تا به تیم محبوب کودکی اش ملحق شود.

او نیز به ویژه در هفته های پایانی لیگ بیستم جزو بهترین های پرسپولیس بود که همه هواداران این تیم را به خود امیدوار کرد.

حالا به نظر می رسد مدیران باشگاه پرسپولیس باید نگاهی ویژه به فصل نقل و انتقالات داشته باشند.

این تیم اگر موفق شد به فینال آسیا برسد یا اینکه برای پنجمین بار متوالی قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفت به لطف دقت و وسواس در خریدهای خوب تابستانی و زمستانی بود و … به هرحال از ما گفتن بود!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر