10

۲ وزیر پیشنهادی معرفی شده رأی اعتماد نمی‌گیرند

  • کد خبر : 356005
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۰۷

فعال سیاسی اصولگرا گفت: باید جلوی حادشدن مشکلات در کوتاه مدت گرفته شود و خیلی نمی‌توان مردم را معطل کرد. به ویژه در موضوع مبارزه با کرونا مردم توقع دارند که دولت به جد ورود و با واکسیناسیون عمومی این اپیدمی را از کشور دور کند.

2 وزیر پیشنهادی رأی اعتماد نمی‌گیرند

دولت سیزدهم با کلی آرمان و وعده روی کار آمد، اما سئوال اصلی آن است که ترکیب فعلی وزرای پیشنهادی می تواند به آن وعده ها جامه عمل پوشاند.

محمدحسن آصفری در گفتگو با نامه نیوز درباره رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی گفت: هنوز ما شناختی از وزرای پیشنهادی نداریم، خیلی از آنها جدید هستند بنابراین برای اعلام نظر و قضاوت درباره توانایی های آنها هنوز زود است باید منتظر باشیم تا این افراد در جلسه کمیسیون های تخصصی حاضر شوند، برنامه ها و نظرات خود را تشریح کنند، آن وقت می توان نظر شفاف داد که آیا در صحن علنی رأی می آورند یا خیر.

وی درباره رأی اعتماد قطعی مجلس انقلابی به دولت انقلابی اظهار کرد: خیر این طور نیست، مجلس مطمئنا کارآمدی، توانایی، جهادی بودن و برنامه داشتن را در ارزیابی وزرای پیشنهادی مدنظر قرار می دهد بنابراین اگر ببنیم وزیری توانایی لازم را برای اراده وزارتخانه مربوطه ندارد، مجلس با روحیه انقلابی با هدف کمک به دولت، به آن گزینه رأی اعتماد نمی دهد.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس یادآور شد: احتمال می دهم دو وزیر پیشنهادی رأی اعتماد نگیرند و بیفتند، اگر هم رأی بیاورند، رأی آنها خیلی لب مرزی خواهد بود. یکی از آنها وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. توقع آن بود که از بدنه وزارت آموزش و پرورش یک نفر برای تصدی اداره این وزارتخانه انتخاب شود تا با آگاهی کامل از تمام مشکلات، برنامه هایی را برای حل مسائل دنبال کند بنابراین مجلس به سادگی از کنار این موضوع نخواهد گذشت.

وی با اشاره به دغدغه های معلمان افزود: رسیدگی و پاسخگویی به این دغدغه ها، یک وزیر توانمند و آگاه به مسائل را می خواهد بنابراین بعید می دانم آقای باغ گل بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد. حالا باید دید او در مجلس چه برنامه ای را ارائه می کند و چقدر می تواند نمایندگان را برای اخذ رأی اعتماد قانع کند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره توانایی دولت سیدابراهیم رئیسی برای حل مشکلات کشور توضیح داد: مردم توقع دارند هرچه سریعتر آثار برنامه های اجرایی دولت سیزدهم نمایان شود. البته این طور نیست که در کوتاه مدت همه موضوعات حل شود. حداقل انتظار داریم دیگر شاهد گرانی اقلام در بازار نباشیم.

آصفری افزود: برگرداندن قیمت ها در کوتاه مدت کار ساده ای نیست ولی باید جلوی حادشدن مشکلات در کوتاه مدت گرفته شود و خیلی نمی‌توان مردم را معطل کرد. به ویژه در موضوع مبارزه با کرونا مردم توقع دارند که دولت به جد ورود و با واکسیناسیون عمومی این اپیدمی را از کشور دور کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر