احمد حسین فلاحی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره انتخاب حسین باغ گلی، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار برنا گفت: هم اکنون در مجلس در حال بررسی هستیم.

او درباره چالش‌های مورد توجه وزیر جدید آموزش و پرورش افزود: هر یک از وزارتخانه‌ها چالش‌های مخصوص به خود را دارند. برای مثال وزارت آموزش و پرورش با چالش‌های متعدد همچون کمبود نیروی انسانی و عدم اجرای سند تحول مواجه است.

 حسین فلاحی افزود: نظام رتبه بندی معلمان و صندوق ذخیره فرهنگیان از دیگر مشکلات است.  طی سال‌های اخیر اموال این صندوق به غارت رفته است.

 این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر جدید باید به مسائل روز واقف باشد. وزیر باید در مسئله سند تحول زیرنظام‌ها را شناسایی و اجرایی کند. جذب معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود. از سوی دیگر ارتقای کیفیت آموزش هم مورد توجه قرار بگیرد.

او بیان کرد: وزیر جدید آموزش و پرورش برای ایجاد تحول،  پاکسازی و به کارگماری مدیران انقلابی و دلسوز را در دستور کار خود قرار دهد.

حسین فلاحی در پاسخ به این سوال که با توجه به سوابق وزیر پیشنهادی توانایی اخذ رای از مجلس را دارد؟ تاکید کرد: امیدواریم که داشته باشند. مجلس در حال بررسی برنامه‌های این فرد است.