9

خیابان صابون فروشی ها و قدیمی ترین صابون فروشی+تصاویر

  • کد خبر : 356239
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

  خیابان صاحب جمع در تهران یکی از خیابان های قدیمی پایتخت است. در گذشته بیشتر مغازه های این خیابان صابون فروش ها ‏و صابون پز ها بودند. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و به وجود آمدن کارخانه ها رفته رفته صابون پزهاو ‏صابون فروشی های سنتی جای خود را به مغازه […]

 

خیابان صاحب جمع در تهران یکی از خیابان های قدیمی پایتخت است. در گذشته بیشتر مغازه های این خیابان صابون فروش ها ‏و صابون پز ها بودند. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و به وجود آمدن کارخانه ها رفته رفته صابون پزهاو ‏صابون فروشی های سنتی جای خود را به مغازه های فروش محصولات بهداشتی و صابون های امروزی دادند. اما در میان ‏شلوغی ها و مغازه های امروزی، یک مغازه کوچک صابون فروشی سنتی در خیابان صاحب جمع باقی مانده است که همچنان ‏اصالت خود را حفظ کرده و با همان شکل و شمایل قدیمی وفروش صابون برگردان هایی که تولید خودشان است به کار خود ادامه میدهد. نام این صابون فروشی که از دهه ۴۰ بدون تغییر باقی مانده صابون فروشی صالحی می باشد. حاج یوسف صالحی ۱۳۳۲با کارگری در یکی از این کارگاههای صابون پزی کارش رو شروع کرد و سال ۴۱حجره خودش را راه انداخت پسرش آقا محمد همیشه کنار دستش بود و از سال ۱۳۸۰که حاج یوسف از دنیا رفت و مسئولیت اداره مغازه با آقا محمد شد مرد خوش برخوردی که با خوش رویی از مشتری ها میزبانی می کند و به همراه پسرش کسب و کار خانوادگیش را حفظ کرده است.از همان اول چیدمان پشت شیشه با صابون های برگردون توجهتون را جلب می کند ، وقتی وارد مغازه می شوید بوی چربی ، زیتون ،قهوه و مواد شوینده حس جالبی به شما می دهد چون حال و هوای مغازه ‌آقا محمد مثل گذشته مانده و همه وسایل از دهه ۴۰ دست نخورده مانده است . در این صابون فروشی انواع مختلفی از صابونها پخته می شود که کاربردهای مختلفی دارد ،از صابون برگردون مخصوص سر و صورت تا صابون زیتون،صابون روغن شتر مرغ ،صابون قهوه و صابون زردچوبه که هرکدام کاربرد متفاوتی دارد.

اگر خود یا خانواده تان هنوز هم از صابون برگردون ها استفاده می کنید یا اگر دوست دارید حال و هوای این صابون فروشی را تجربه کنید میتوانید به آدرس مولوی ، خیابان صاحب جمع، بعد از انبار گندم پلاک ۱۳۹سر بزنید و یابنده این حس متفاوت باشید.

عکاس: مریم خیری

خبرنگار : مرتضی شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356239

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر