3

۴۸ ساعت سرنوشت ساز برای ۳ وزیر پیشنهادی که رای نمی آورند

  • کد خبر : 356350
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

نماینده ادوار مجلس گفت: دو یا سه وزیر در معرض خط رای نیاوردن، قرار دارند مگر اینکه در روزهای پایانی لابی صورت بگیرد و نظرات تغییر کند.

۴۸ ساعت سرنوشت ساز برای ۳ وزیر پیشنهادی

به گزارش افق آنلاین  ،عزت الله یوسفیان، نماینده ادوار مجلس گفت:  بر اساس صداهایی که از مجلس و به ویژه هیئت رئیسه به بیرون می‌آید، ممکن است یک پنجم اعضای کابینه موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس نشوند.

وی گفت: لذا از چنین گفته‌هایی این تعبیر می‌شود که دو یا سه وزیر در معرض خط رای نیاوردن، قرار دارند مگر اینکه در روزهای پایانی لابی صورت بگیرد و نظرات تغییر کند اما الان قطعا شرایط صد در صدی برای رای آوردن کل کابینه نیست. به نظر می‌رسد که اگر امشب رأی‌گیری در مورد کابینه صورت بگیرد، دو یا سه نفر از وزرا در معرض رأی نیاوردن، هستند. در هر صورت همه این موارد معطوف به ۴۸ ساعت قبل از برگزاری صحن علنی مجلس جهت دادن رأی اعتماد به اعضای کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم است.

این چهره سیاسی گفت: نکته حائز اهمیت این است که دفاع رئیس جمهور از کابینه در صحن، برای رای آوردن کابینه بسیار موثر است، کما اینکه پیش از این وزرایی در معرض خطر رأی نیاوردن، بودند که بعد از صحبت‌های رئیس جمهور در مورد علت انتخاب آنها برای وزارتخانه مورد نظر، نظر نمایندگان مخالف تغییر می‌کرد و خطر از آن وزرا دور می‌شد، لذا اکنون شرایط نشان‌دهنده این است که چند نفر در معرض خطر قرار دارند اما در مجموع به نظر می‌رسد که اکثریت وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند.

یوسفیان ملا گفت: در ۴۸ ساعت پایانی به رأی اعتماد دادن به کابینه، آن دسته از افرادی که در اطراف هستند، در دولت قرار دارند و نظر نمایندگان را ارزیابی و رصد می‌کنند، فردی که در مورد یکی یا چند تا از  وزرای پیشنهادی مخالفت می‌کند را مورد شناسایی قرار می‌دهند و به سراغ او می‌روند و در مورد وزیر پیشنهادی توضیحاتی ارائه می‌دهند و شروع به لابی و رایزنی کردن، می‌کنند.این اتفاق معمولا از ۴۸ ساعت پایانی به صحن علنی مجلس برای رأی اعتماد دادن به کابینه پیشنهادی، شروع می‌شود و بعضاً تا چند ساعت قبل از شروع جلسه صحن ادامه پیدا می‌کند. در حقیقت اگر عده‌ای در دولت ماموریت برای مذاکره و رایزنی داشته باشند، معمولاً این اتفاق می‌افتد.

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356350

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر