2

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت از ابتدای سال محاسبه می‌شود

  • کد خبر : 35667
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹

افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها باید از ابتدای سال جاری اعمال و معوقات کارمندان در تیرماه پرداخت شود.

افق نیوز:میزان افزایش حقوق کارمندان در سال جاری در ۲۴ خردادماه در جلسه هیات وزیران به میزان ۱۵ درصد تصویب و امروز این مصوبه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی رییس جمهور ابلاغ شد.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها باید از ابتدای سال جاری اعمال و معوقات کارمندان در تیرماه پرداخت شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اظهار کرد: ضریب حقوق برای همه گروه‌های حقوق‌بگیر چه آن‌هایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شوند و چه آن‌هایی که مشمول قانون مذکور نیستند، به میزان ۱۵ درصد تعیین شد.

رحیم ممبینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصاد کلان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و قضات ، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگی کارکنان دولت مانند کارمندان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه، حقوق بازنشستگان، حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و بیمه‌ها به میزان ۱۵ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرد.

وی با اعلام میزان حداقل حقوق کارمندان تصریح کرد: حداقل حقوق کارمندان در سال گذشته ۳۴۱ هزار تومان بود که در سال جاری میزان آن به ۳۹۲ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش داده شده که رشد ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومانی داشته است.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با تاکید بر این که میزان حداقل حقوق مذکور برای بازنشستگان نیز اعمال می‌شود گفت: بر این اساس حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌ بازنشستگی کشور، نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی در سال جاری ۳۹۲ هزار و ۱۵۰ تومان است.

ممبینی همچنین از حذف محدودیت‌های پرداخت کمک‌های رفاهی مستقیم وغیرمستقیم در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در گذشته در مورد مهدکودک نیز محدودیت‌هایی وجود داشت (از جمله قانون سه کودک) اما در سال جاری محدودیت‌ها برداشته شده و کارمندان خانم به ازای هر فرزند زیر شش سال (تاکنون شرط پنج سال بوده است) ماهانه ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی از افزایش هزینه حمل و نقل کارمندان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد:‌ دستگاه‌هایی که نمی‌توانند سرویس حمل و نقل ارائه دهند نیز می‌توانند در تهران ماهانه به فرد تا ۶۵ هزار تومان و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، ۴۳ هزار تومان پرداخت کنند.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری همچنین از دو برابر شدن میزان پرداخت فوق‌العاده ماموریت روزانه خبر داد و تصریح کرد: میزان پرداخت فوق العاده ماموریت روزانه کشور برای کارمندان و دستگاه‌های اجرایی مشمول ضابطه آیین نامه فوق العاده ماموریت روزانه، در سال ۹۱ نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. در گذشته پرداخت فوق‌العاده ماموریت روزانه یک بیستم حداقل حقوق و مزایا و مازاد آن به صورت یک صدم بوده که الان یک صدم به یک پنجاهم افزایش پیدا کرده و دستگاه‌ها برحسب اعتبارات مصوب می‌توانند فوق العاده ماموریت را پرداخت کنند.

ممبینی در پایان خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی که برای سایر پرداخت ها وجود داشت نیز در سال جاری برداشته شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر