3
لاوروف:

استقرار تاسیسات نظامی آمریکا در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی ( CSTO) نیاز به موافقت این سازمان دارد

  • کد خبر : 356822
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

وزیر خارجه روسیه در سخنانی با تبیین هدف واقعی واشنگتن از استقرار نظامیان آمریکایی در آسیای میانه تصریح کرد: این موضوع تایید همه کشورهای منطقه را نیاز دارد و نباید به انجام برسد.

حضور آمریکا در آسیای میانه تایید همه کشورهای منطقه را نیاز دارد

به گزارش افق آنلاین به نقل از مسکو تایمز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخانی تصریح کرد: آمریکا پس از خروج از افغانستان قصد مستقر کردن نیروهای خود در آسیای میانه را دارد؛ اما ما نمی خواهیم نظامیان این کشور را در این منطقه ببینیم.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: مسکو توافقی با این کشورها امضاء کرده که بر اساس آن استقرار نظامیان خارجی در قلمروی یک کشور عضو باید مورد تایید همه اعضای سازمان قرار بگیرد.

وی همچنین تأکید کرد: هدف اعلامی استقرار نظامیان آمریکایی قرار دادن افغانستان در معرض پایش و بمباران این کشور در صورت ضرورت است، اما این اقدام آنها به منظور هدف قرار دادن کشورهای آسیای میانه است.

این در حالیست که لاوروف پیشتر نیز در سخنانی گفته بود: آمریکا تلاش می‌کند حضور خود در منطقه آسیای میانه را تضمین و نفوذ خود در این کشورها را حفظ کند. و با استفاده از آن در صورت لزوم به افغانستان حمله کند. ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در آسیای میانه پاسخگوی منافع امنیتی منطقه نخواهد بود. استقرار تاسیسات نظامی آمریکا در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی ( CSTO) نیاز به موافقت این سازمان دارد.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر