3

شایعات درباره تصمیم دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری

  • کد خبر : 3570
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵

در پی تشکیل کابینه جدید لبنان و در شرایطی که برنامه کاری این کابینه در حال تدوین است یک بار دیگر شایعات درباره تصمیم دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری به صدور احکام اولیه این دادگاه در ساعت های آینده بالا گرفته است. به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت ، با توجه به […]

در پی تشکیل کابینه جدید لبنان و در شرایطی که برنامه کاری این کابینه در حال تدوین است یک بار دیگر شایعات درباره تصمیم دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری به صدور احکام اولیه این دادگاه در ساعت های آینده بالا گرفته است.
به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت ، با توجه به سرنگونی کابینه حریری و تشکیل کابینه جدید زمینه برای تغییر اساسی در ساختار سیاسی و اداری و امنیتی دولت لبنان فراهم آمده است که این امر معادلات لبنان را در ابعاد مختلف بطور ریشه ای به زیان آمریکا تغییر می دهد به همین دلیل آمریکا در صدد است همه فشار خود را بر ضد کابینه جدید لبنان بکار گیرد که سرآغاز آن ، صدور رای دادگاه حریری خواهد بود .

صدور احکام دادگاه بین المللی در این شرایط فشارها را بر کابینه میقاتی افزایش خواهد داد و جریان آمریکایی ۱۴ مارس در لبنان و همچنین طرفهای خارجی یعنی کشورهای غربی خواستار اجرای احکام دادگاه به بهانه پایبندی به قوانین بین المللی خواهند شد.

طبیعی است این احکام در لبنان هیچ گونه ماهیت اجرایی پیدا نخواهند کرد اما به هر حال خودداری دولت از اجرای آن ممکن است پیامدهایی به دنبال داشته باشد بویژه که آمریکا می کوشد این موضوع را به عاملی برای ایجاد فتنه داخلی در لبنان میان شیعه و سنی و تشدید فشار ضد سوریه تبدیل کند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر