16

انجمن حکمت و فلسفه ایران

  • کد خبر : 357288
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران مربوط به دوره پهلوی اول است و در تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به خیابان ولیعصر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۲۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شامل دو […]

ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران مربوط به دوره پهلوی اول است و در تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به خیابان ولیعصر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۲۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.ساختمان انجمن حکمت و فلسفه ایران شامل دو ساختمان مجزا بوده و ساختمان شماره یک آن که ساختمان مرکزی نیز به شمار می‌رود در سال ۱۳۱۴ متعلق به دکتر «سعید مالک»، ملقب به «لقمان الملک» بوده و توسط مرحوم استاد علی معمار باشی احداث شده است. در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۵۳ این بنا توسط دفتر مخصوص فرح از وارث (مرحوم لقمان الملک) خریداری و انجمن شاهنشاهی فلسفه ایران به دکتر حسین‌نصر _ مدیر عامل وقت انجمن _ واگذار شد.
ساختمان شماره دو در سال ۱۳۱۵ توسط مالک اولیه آن _ علی اتحادیه _ احداث و در سال ۱۳۳۴ به آقای داوود القانیان واگذار شد. در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۵۶ این بنا توسط «دکتر حسین نصر»، نماینده و مدیر عامل انجمن موسسه فلسفه ایران، خریداری شد و مورد بهره بردای قرار گرفت.
هم اکنون مالکیت این بنا متعلق به انجمن حکمت و فلسفه بوده و در حال حاضر ساختمان شماره یک برای برگزاری کلاس‌های انجمن حکمت و فلسفه و ساختمان شماره دو برای امور اداری و اتاق اساتید مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
آدرس : تهران، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان

عکاس : مریم شکری

خبرنگار: جلال نعمتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357288

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر