2
با امضای تفاهم‌نامه چهار هزار میلیارد ریالی صورت گرفت

تامین مالی طرح جمع‌آوری فاضلاب آبادان

  • کد خبر : 357436
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

​بانک صادرات ایران طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب و فاضلاب خوزستان، بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر آبادان تخصیص داد.

تامین مالی طرح جمع‌آوری فاضلاب آبادان

به گزارش افق انلاین به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، طی مراسمی با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس، امام جمعه و فرماندار ویژه این شهرستان، نخستین تفاهم‌نامه تامین اعتبار بخشی از طرح ساماندهی فاضلاب شهر آبادان به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از طریق مشارکت بانک صادرات ایران به امضا رسید.

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: بیش از ١٠٠ سال است که مردم آبادان در جنگ نرم و جنگ سخت تلاش کرده‌اند تا ثروت ملی نفت که استخراج آن از مسجد سلیمان آغاز شد، به دست خود ایرانی‌ها اداره شود. در دوران دفاع مقدس نیز این شهر برای استقلال ایران و دفاع در مقابل بیگانگان مقاومت کرد و مردم این شهر در کنار مردم سایر نقاط درگیر جنگ از شمال غرب تا جنوب سختی‌های فراوانی متحمل شدند تا عزت کشور حفظ شود و یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیفتد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان استان خوزستان افزود: جنگ امروز جنگ نرم و جنگ اطلاعاتی و سایبری است و دشمن در تلاش است تا به کشور و به ویژه  خوزستان ضربه بزند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه اصولا تامین مالی پروژه‌های عمرانی وظیفه بانک‌های تجاری نیست، افزود: تحریم‌های ظالمانه باعث شده تا امکان استفاده از اعتبارات بانک جهانی با مشکل مواجه شود و یکی از اهداف مهم دشمنان این است که مردم را نسبت به نظام بانکی کشور دلسرد کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه ماست که برای رفع مشکل زیر ساخت‌های فاضلاب آبادان کمک کنیم و  نباید بگذاریم که شرایط زندگی مردم سخت‌تر شود. به همین دلیل این طرح به سرعت به تصویب هیئت‌عامل بانک صادرات ایران رسید و بانک با افتخار وظیفه خود در این پروژه را عملیاتی خواهد کرد.

صیدی گفت: تامین مالی پروژه‌هایی که به موقع آغاز و به موقع پایان می‌یابند، به سهولت صورت می‌گیرد، آغاز این پروژه و پیشرفت مراحل آن باید با سرعت انجام شود و بانک صادرات ایران نیز برای پرداخت منابع مالی آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با تاکید بر اینکه آبادان یک شهر استراتژیک و سوق‌الجیشی و مایه خیر و برکت کشور است، از صنایع بزرگ استان از جمله پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها خواست تا در رفع مشکلات و پیشبرد پروژه‌های عمرانی از جمله حل کامل مشکل شبکه فاضلاب این شهر با بانک صادرات ایران همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های حداکثری علیه مردم ما در تاریخ اقتصادی جهان بی‌سابقه است، افزود: تلاش آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران در کنار شیوع بیماری کرونا مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرد که با مجاهدت همه مردم و راهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری از این دو گردنه بسیار سخت عبور کرده‌ایم و امروز در شرایط مناسبی قرار داریم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم با بیان اینکه وظیفه ما است که نگذاریم مردم با مشکلات  مواجه شوند، برای تامین مالی فوری این پروژه اعلام آمادگی کرد و گفت: بر اساس درخواست نماینده محترم مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از بانک صادرات ایران برای رفع مشکلات شبکه آب و فاضلاب آبادان، این اعتبار را تخصیص دادیم.

جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان درخواست می‌کنیم موضوع این تفاهم‌نامه را جدی بگیرند تا مشکل فاضلاب مردم منطقه ما حل شود.

وی افزود: با توجه به اعتبارهای اختصاص یافته و این تفاهم‌نامه،  لازم است پیمانکارهای قوی را پای کار بیاوریم تا مشکلات و چالش‌های آب و فاضلاب در سطح شهرستان آبادان را رفع کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با انعقاد این تفاهمنامه باید مناطق حاشیه‌ای و محروم در اولویت اصلاح شبکه آب و فاضلاب قرار بگیرد.

امام جمعه آبادان هم در این مراسم گفت: مشکل اصلی شبکه فاضلاب منطقه ما و سایر مناطق فقدان کارشناسی‌های دقیق و آینده‌نگر برای زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌پور با بیان اینکه چرا مناطق حاشیه ما جزو مناطق بحرانی هستند و تا چه زمانی باید این مشکلات وجود داشته باشد، افزود: این تفاهم‌نامه اقدام خوبی است، ولی اجرای آن نباید به طول بیانجامد.

فرماندار ویژه آبادان نیز در این مراسم گفت: پس از جنگ تحمیلی با وجود اختصاص بودجه فراوان به بخش آب و فاضلاب،  چندین دولت گذشته نتوانستند مشکل فاضلاب در این شهر را برطرف کنند.

سید زین‌العابدین موسوی با بیان اینکه در بخش آب مشکلات به خوبی رفع شده، اما در بخش فاضلاب  معلوم نیست تا چه زمانی قرار است زیرساخت‌ها فرسوده بمانند، افزود: شهرداری باید با پلمپ دریچه‌ها مانع از ورود آب‌های سطحی به فاضلاب شهری شود چرا که این موضوع در فصل بارندگی باعث مشکلات آبگرفتگی در شهر می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال مشکلات آب و فاضلاب شهر رفع شده و امضای این تفاهم‌نامه باعث پایان مشکلات آب و فاضلاب آبادان شود.​

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر