7

جزییات ثبت نام برای دریافت یارانه + آدر سایت و نحوه ثبت نام

  • کد خبر : 357479
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۲۲

قرار است به کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت ثبت نام یارانه داده شود. برای انجام پیش ثبت نام جاماندگان یارانه، افراد باید به سامانه حمایت معیشت مراجعه کنند و در انجا ثبت مشخصات را انجام دهند.

جزییات ثبت نام برای دریافت یارانه + آدر سایت و نحوه ثبت نام

به گزارش افق آنلاین ، متقاضیان دریافت یارانه نقدی و معیشتی بنزین می‌توانند درخواست خود را در سامانه به طور «پیش ثبت نام» ثبت کنند.

در ابتدای خرداد امسال، هیات وزیران مصوب کرد تا همه‌ افرادی که یارانه نمی‌گیرند فرصتی دوباره برای ثبت نام و دریافت یارانه نقدی و معیشتی داده شود.

بر اساس این طرح قرار بود این فرصت ثبت‌نام فقط مخصوص یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نباشد و متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی بنزین نیز ثبت بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

بر طبق طرح‌های حمایتی دولت که برای خانوارها در نظر گرفته می‌شود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وظیفه شناسایی مشمولان را به عهده دارد. در واقع پس از تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های یارانه‌ای و حمایتی چند سازمان و وزارتخانه از جمله وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و… از مرحله ثبت‌نام، بررسی اطلاعات متقاضیان تا مرحله نهایی واریز یارانه نقدی را انجام می‌دهند.

از آنجایی که این موضوع به مصوبه هیات وزیران دولت روحانی در خرداد امسال مربوط می‌شود، پیش‌بینی می‌شد که اجرایی شدن آن به دولت رئیسی واگذار شود.

ابراهیم رئیسی و تیم اقتصادی دولت وی ازجمله حجت عبدالمکلی وزیر کار نیز بر حمایت معیشتی از خانوارها تاکید دارند. اما بر اساس این مصوبه بجز طرح‌های معیشتی جدیدی که دولت قصد دارد اجرا کند، باید فرصتی را نیز برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و بنزین فراهم آورد.

به احتمال زیاد ثبت‌نام به صورت پیامکی یا از طریق سامانه انجام می‌شوند. همچنین براساس این مصوبه همه کسانی که به هر دلیلی یارانه نمی‌گیرند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

پیش ثبت نام جاماندگان یارانه چگونه است؟

هنوز ثبت‌نام نهایی آغاز نشده، اما دولت اعلام کرده که قرار است به کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت ثبت‌نام داده شود. به گفته وزارت کار درحال‌حاضر متقاضیان می‌توانند مراحل پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

برای انجام این پیش ثبت‌نام افراد باید به سامانه حمایت معیشت به آدرس « hemayat.mcls.gov.ir » مراجعه کنند. افراد باید در این سامانه روی گزینه «ثبت خانوار جدید» کلیک کنند و اطلاعات خود را وارد کنند تا پیش ثبت نام انجام شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر