5

بدل اندازی تلفن همراه توسط دلالان در مقابل فروشگاه معروف موبایل

  • کد خبر : 357680
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از مالخران تلفن همراه که اقدام به خریداری تلفن‌های دست دوم سرقتی می‌کرد، خبر داد.

سرقت

به گزارش افق انلاین ، یکی از کسبه‌های پاساژعلاءالدین در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد که عده‌ای با حضوردر مقابل این پاساژ اقدام به بدل اندازی تلفن همراه کرده و با فروش تلفن‌ های همراه دست دوم و بنجل به جای تلفن‌ های با اصالت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و از طرفی باعث بر هم زدن نظم عمومی بازار فروش تلفن همراه شده اند، وی مدعی است که درآمد روزانه این افراد مبلغی حدود ۳۰ میلیون تومان است.

برای پیگیری این موضوع به سراغ رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران رفته و موضوع را از وی جویا شدیم.

سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سال گذشته پرونده بسیار مهمی در این باره مورد بررسی قرار گرفت که حدود ۵۰ نفر از بدل اندازان تلفن همراه در عملیاتی دستگیر شدند و در این بین نیز چندین فروشگاه متخلف عرضه تلفن همراه غیر مجاز نیز پلمب شدند.

وی افزود: متاسفانه برخی از شهروندان به دلیل اینکه وجه کمتری برای خرید تلفن همراه پرداخت کنند از این افرادی که به اصطلاح دست فروش هستند اقدام به خریداری تلفن همراه کرده و در ادامه مورد کلاهبرداری سودجویان قرار می‌گیرند.

سرهنگ عزیزخانی تصریح کرد: هفته گذشته یکی از مالخران تلفن همراه که اقدام به خریداری تلفن‌های دست دوم سرقتی می‌کرد توسط ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی و در مقابل پاساژ علاءالدین دستگیر شد.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از دستفروشان با برخی از مغازه داران پاساژها همکاری داشته و در ازای اینکه در مقابل فروشگاهشان اقدام به بساط گستری کنند، مبلغی را به عنوان حق الزحمه به صاحبان فروشگاه‌ها پرداخت و در ادامه این افراد اقدام به فعالیت‌های خود می‌کنند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: باید دستگاه‌هایی همچون شهرداری تهران ماموران جمع آوری سد معابر خود را به کارگیری کنند تا از فعالیت این گونه افراد در سطح معابر جلوگیری شود، لذا در صورت ساماندهی بساط گستران دیگر شاهد این قبیل از موضوعات نخواهیم بود.

وی افزود: برخی از مالکان پاساژها و فروشگاه‌های بزرگ در پایتخت با استخدام نیروهای رسمی حراستی از ایجاد بساط گستری در مقابل مراکز خریدشان جلوگیری کردند که این امر بسیار به نظم شهری و همچنین جلوگیری از انجام برخی کلاهبرداری‌ها علیه شهروندان، کمک می‌کند.

سرهنگ عزیزخانی تاکید کرد: در صورت دریافت شکایات مردمی در این باره و موضوعات دیگر قطعا به موضوع ورود و نسبت به رفع دغدغه شهروندان به وظایف خود عمل خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357680

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر