1

مبنای فقهی ما اجازه‌ استفاده از سلاح اتمی را نمی‌دهد.

  • کد خبر : 35787
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹

به صراحت می‌گویم این‌که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم از سر ترس نیست بلکه مبنای فقهی ما اجازه‌ استفاده از سلاح اتمی را نمی‌دهد.

پایگاه خبری افق:خطیب نماز جمعه تهران گفت: دنیا اگر برای صلح جهانی احساس خطر می‌کند باید بداند خطر صلح جهانی، رژیم صهیونیستی است.

دود روند در پیش گرفته شده از سوی ۱+۵ به چشم خودشان خواهد رفت

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته‌ نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن مذاکرات هسته‌یی ایران و ۱+۵ اظهار کرد: هیات مذاکره کننده‌ ایرانی سه راهبرد در این مذاکرات داشته است؛ اولی اقتدار ایران اسلامی، پس از آن برخورد منطقی و در نهایت ابتکار عمل بود که انصافا این هیات در این عرصه شأن نمایندگی از ایران را حفظ کرده است.

وی افزود: گروه ۱+۵ دو راه پیش رو دارد؛ راهی که می‌خواهد این مذاکرات به ثمر برسد و مذاکره برای مذاکره نباشد. باید دانست این راه تنها و تنها با اعتراف به حقوق حقه ملت بزرگ ایران می‌گذرد. راه دوم که پیش روی ۱+۵ است و به نظر می‌رسد این راه را کم و بیش دنبال می‌کند راهبرد گفت‌وگو و تهدید است.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها و آن‌هایی که این گروه را فرستاده‌اند بدانند که ملت ایران طی ۳۳ سال نشان داده که زیر بار تهدید نخواهد رفت و مقاومت می‌کند. ما یک منطق داریم و آن این است که حقوق هسته‌یی برای همه و سلاح هسته‌یی برای هیچ‌کس. این منطق، منطقی انسانی است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته‌ تهران با بیان این‌که «در فقه ما آمده است که در جنگ با دشمن آب او را مسموم و درخت او را قطع نکنید و زن و بچه او را نکشید»، اظهار کرد: به صراحت می‌گویم این‌که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم از سر ترس نیست بلکه مبنای فقهی ما اجازه‌ استفاده از سلاح اتمی را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: وقتی ما می‌گوییم سلاح اتمی نداریم این همه هجمه علیه‌مان به کار می‌برند اما وقتی رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می‌کند که ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد هیچ‌کس به او نمی‌گوید بالای چشمش ابروست. این واقعا زورگویی است. دنیا اگر برای صلح جهانی احساس خطر می‌کند باید بداند خطر صلح جهانی، رژیم صهیونیستی است. دنیایی که دم از حقوق بشر می‌زند و می‌گوید که باید خلع سلاح شود دست این رژیم جنایتکار را باز گذاشته است. حال حرف ما این است که هیات ایرانی واقعا برای پیشبرد مذاکره و به نتیجه رساندن آن به میدان آمده است و ایران اسلامی واقعا مذاکره را برای نتیجه می‌خواهد.

وی ادامه داد: وقتی در عمل می‌بینیم که یک رژیم غاصب به نام رژیم صهیونیستی و یک تروریسم به نام نتانیاهو قبل از اجلاس حرف‌هایی می‌زنند که همان حرف‌ها را مذاکره کنندگان در اجلاس می‌گویند، باید بگوییم که آیا این برای شما ننگ نیست که پشت پرده‌ مذاکرات شما یک تروریست به نام نتانیاهو باشد؟ ایران اسلامی به دنبال بن‌بست در مذاکرات نیست و شما در مذاکرات بن‌بست ایجاد می‌کنید. دود این روند که در پیش گرفته‌اید به چشم خودتان خواهد رفت.

مردم مصر هم‌چنان حضورشان را در صحنه حفظ کنند

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاق‌های رخ داده در کشور مصر اشاره و اظهار کرد: امروز در مصر دو جبهه در حال فعالیت است؛ یکی جبهه‌ اسلام‌گرایان که توفیقات زیادی داشته است. در این راستا سقوط نامبارک ضربه‌ کاری به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کرد؛ چراکه مصر در زمان نامبارک حیات خلوت صهیونیست‌ها بود. آن‌ها(اسلام‌گرایان) موفق شدند سرنگونش کنند و این توفیق بزرگی بود.

وی افزود: جبهه‌ دوم جبهه‌ بازماندگان رژیم استبدادی نامبارک است که تمام تلاشش این است که قدم به قدم انقلاب را ناکام بگذارد. چنان‌چه وقتی مردم در پای صندوق‌های رای آمدند و نمایندگان مجلس را انتخاب کردند، شورای نظامی که وابستگی‌اش به رژیم ناصالح گذشته را همه می‌دانند، پارلمان را منحل اعلام می‌کند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز وقتی می‌بیند نامزد اسلام‌گرایان پیش روست، مصوبه‌ای در جهت کاهش اختیارات ریاست جمهوری و گسترش اختیارات شورای نظامی اعلام می‌کند که این یعنی کودتا علیه مردمی که انقلاب کرده‌اند.

وی خطاب به مردم مصر گفت: حضورتان در صحنه را حفظ کنید و هم‌چنان میدان التحریر پایگاه شما باشد؛ چراکه به نظر می‌رسد آمریکا و رژیم صهیونیستی به این راحتی‌ها از مصر دست بردار نیستند و آن‌چه توطئه‌ آن‌ها را خنثی می‌کند حضور شماست.

خطیب نماز جمعه تهران هم‌چنین اظهار کرد: جریانی که می‌خواهد سر کار بیاید باید توجه داشته باشد که آن جریان بر روی خون‌های قربانیان این انقلاب نشسته است و منتخب و کسانی که دولت تشکیل می‌دهند باید در مسیر استکبارستیزی و مبارزه با رژیم صهیونیستی و خدمت به مردم حرکت کنند و اگر در این عرصه ذره‌ای سهل‌انگاری کنند پیروزی نهایی انقلاب را به تاخیر انداخته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: قرآن منطقی دارد و آن این است که بهشت را به بها می‌دهند و با شعار کسی بهشتی نمی‌شود. بهشتی شدن صبر و جهاد می‌خواهد. بهشت دنیا هم همین‌طور است. زندگی در پناه اسلام و عزتمندانه با استقلال و حریت، که چنین بهشتی بدون تحمل سختی‌ها به دست نمی‌آید.

وی خطاب به مردم گفت: ۳۳ سال مقاومت شما مردم شریف ایران این بهشت را نصیب‌تان کرده است. دشمنان در گذشته با تحلیل جنگ می‌خواستند به این انقلاب آسیب برسانند اما راهبرد اخیرشان فشار اقتصادی است.

خاتمی با بیان این‌که «مساله‌ فشارهای اقتصادی پیشه همیشه دشمنان اسلام بوده است» خاطرنشان کرد: اما ملت ایران نشان داده که خسته نمی‌شود بلکه دشمن را نیز خسته می‌کند. ملت ایران بیدی نیست که با این بادها و توفان‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند جا خالی کند. البته مسوولان محترم هم باید تلاش شبانه‌روزی داشته باشند و ان‌شاءالله خواهند داشت تا فشارهای گرانی کم شود.

وی با بیان این‌که «دشمن برای این فشارها خیز برداشته و البته این راهبرد بی‌نتیجه است» تصریح کرد: اوباما به صراحت اعلام کرده که ما فقط یک سال فرصت داریم تا به ایران فشار بیاوریم. این‌ها همه گردنه‌هایی است که ما از آن در طول این ۳۳ سال عبور کرده‌ایم.

وی هم‌چنین در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: مسوولان محترم، پدران و مادران و خود دانش‌آموزان عزیز باید این اوقات را مدیریت کنند که این سه ماه با موفقیت و پربار طی شود.

قوه قضاییه در مسیر اجرای عدالت از ملامت‌ها نهراسد

به گزارش ایسنا خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن مناسبت‌های پیش رو از جمله میلاد امام حسین(ع)، میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، میلاد امام سجاد(ع)، میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و امام زمان (عج) گفت: امام حسین (ع) کسی است که دین، آزادگی و معنویت در جهان بشریت وامدار قیام اوست. به همین دلیل روز میلاد ایشان را روز پاسدار نامیده‌اند.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است همزاد با انقلاب اسلامی که خدمات فراوانی انجام داده و بحمدالله ارتش، سپاه و دیگر نیروهای مسلح، بازوان پرتوان این ملت بوده و هستند و به یاری خدا خواهند بود.

وی هم‌چنین با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) به نام روز جانباز گفت: مردم ما به‌خصوص نسل جوان ما بدانند که عظمت و عزت امروزمان مدیون فداکاری جانبازان عزیز است و امید که مسوولان محترم در خدمت به این عزیزان سنگ تمام بگذارند.

خطیب نماز جمعه نهران هم‌چنین با بیان این‌که «باید امام زین‌العابدین(ع) را امام قهرمان و نه امام بیمار خواند» تصریح کرد: با توجه به همه‌ این میلادها باید مردم ما همان‌طور که در عزای اهل بیت(ع) سنگ تمام می‌گذارند، در شادی آن‌ها نیز سنگ تمام بگذارند.

وی هم‌چنین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را مورد توجه قرار دارد و ضمن این‌که این پدیده را پدیده‌ی بزرگ فرهنگی کشورمان دانست، اظهارکرد: ان‌شاءالله با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، جهان اسلام علیه دشمنان متحد شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ششم تیرماه سالگرد سوءقصد به جان مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: این فاجعه داغ بسیار تلخی برای ما بود اما خدا خواست که گنجینه‌ای ارزشمند و سکاندار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری برای ما باقی بمانند و تداوم‌بخش رهبری الهی امام عظیم‌الشأن باشند.

خاتمی افزود: دشمن تاثیرگذاری نقش ایشان را بعد از امام(ره) به وضوح می‌دید و مشاهده می‌کرد که ایشان توانسته است امت اسلامی را سامان دهد و ما از خدا می‌خواهیم سایه‌ این رهبری الهی بر سر ما هم‌چنان مستدام باشد.

وی یاد و خاطره‌ شهدای هفتم تیر را نیز گرامی داشت و گفت: اگرچه دشمن فکر می‌کرد که با این روند راه انقلاب را مسدود می‌کند، اما انقلاب ما هم‌چنان به قوت خود راهش را ادامه می‌دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که «هفته‌ قوه قضاییه با شهید آیت‌الله بهشتی شناخته می‌شود و در واقع ایشان معمار و سکاندار قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند» اظهار کرد: اقتدار نظام به اقتدار قوه قضاییه است. اقتدار قوه قضاییه نیز به اقتدار در اجرای عدالت در همه‌ی سطوح است. همه در برابر قانون مساوی هستند و اجرای حق منهای تبعیض قائل شدن برای متجاوزان به حقوق مردم، دشمنان را سر جای خود می‌نشاند و دوستان انقلاب را امیدوار می‌کند.

خاتمی ادامه داد: قوه قضاییه پرونده‌های مهم و کلیدی را در دست رسیدگی دارد و ان‌شاءالله منجر به حکم مناسب شود و در این‌جا از همه‌ عزیزان به‌خصوص رییس این قوه آیت‌الله آملی لاریجانی تشکر می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم که کاری که شما دارید جهاد است. شما در مسیر تحقق و اجرای عدالت، استقامت و به وظیفه‌تان عمل کنید و از ملامت‌ها نهراسید و از انتقادهای نابجا هم ملول و افسرده نشوید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر