6

افشاگری نیویورک تایمز درباره حمله پهپادی به کابل/ بمب داعش در کار نبوده است

  • کد خبر : 358190
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

یک روزنامه آمریکایی شواهدی منتشر کرد که ادعای پنتاگون مبنی بر لزوم حمله پهپادی انجام گرفته در تاریخ ۲۹ سپتامبر در نزدیکی فرودگاه کابل را به چالش می کشد.

افشاگری نیویورک تایمز درباره حمله پهپادی به کابل/ بمب داعش در کار نبوده است

به گزارش افق آنلاین ، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که برخلاف ادعای دولت واشنگتن، در حمله پهپادی که ماه میلادی گذشته در کابل انجام و به کشته شدن غیرنظامیان منجر شد؛ هیچ بمبی مربوط به داعش وجود نداشته است.

روز ۲۹ آگوست (۷ شهریور)، قبل از تکمیل فرایند خروج آمریکایی ها از فرودگاه کابل، پنتاگون مدعی شد که خودرو یک بمب گذار انتحاری را هدف قرار داده است. ادعا می شد که این حمله برای از بین بردن تهدید قریب الوقوع فرودگاه کابل موثر و این وسیله نقلیه حامل حداقل یک عضو داعش بوده است.

اما بعد از حمله مشخص شد که ۱۰ غیرنظامی ازجمله ۷ کودک در این حادثه کشته شده اند. اکنون نیویورک تایمز با انتشار ویدئویی می گوید فردی که پنتاگون ادعا می کند عامل داعش بوده است؛ در واقع «زمری احمدی» مهندس الکترونیک بوده که برای یک شرکت آمریکایی کار می کرده و روز حادثه، منزلش را به قصد انجام مسائل کاری ترک کرده است حال آنکه آمریکایی ها به اشتباه فعالیت روزانه وی را با آمادگی برای انجام عملیات انتحاری اشتباه گرفته اند.

در پاسخ به گزارش نیویورک تایمز، پنتاگون مدعی شد که همچنان در حال ارزیابی این حادثه است حال آنکه باور دارد که این اقدام مانع از انجام حملات بیشتر به فرودگاه کابل شده است!

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=358190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر