5

اولیانوف: دلیلی برای قطعنامه انتقادی از ایران در آژانس وجود ندارد

  • کد خبر : 358471
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین معتقد است که قطعنامه‌ای در انتقاد از اقدامات ایران در زمینه توسعه برنامه هسته‌ای خود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب نخواهد شد، چون دلیلی برای انتقاد وجود ندارد.

اولیانوف: دلیلی برای قطعنامه انتقادی از ایران در آژانس وجود ندارد

به گزارش افق انلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “میخائیل اولیانوف” نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص بررسی مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران طی هفته جاری در شورای حکام این سازمان اعلام کرد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای در انتقاد از ایران به‌خاطر توسعه برنامه هسته‌ای این کشور تصویب نخواهد کرد، برای اینکه دلیلی برای چنین سندی وجود ندارد.

این دیپلمات بلندپایه روس توضیح داد: «من فکر می‌کنم که قطعنامه انتقادآمیزی درباره ایران در شورای حکام تصویب نخواهد شد. با توجه به سفر “رافائل گروسی” مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و توافقات به‌دست‌آمده در این سفر، دلیلی برای تصویب چنین سندی وجود ندارد.»

به‌گفته وی، مباحثات آغازشده در خصوص مشکلات هسته‌ای ایران در نشست شورای حکام آژانس جنبه انتقادآمیز دارد، ولی در مجموع اوضاع آرام است.

نماینده روسیه در وین از آمادگی مقامات تهران برای بازگشت به مذاکرات پیرامون احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال و تأکید کرد: در زمان حاضر هیچ علامتی از اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال کار به‌روی ساخت بمب هسته‌ای باشد، وجود ندارد.

پیش از این اعلام شده بود که کشورهای غربی شرکت‌کننده در توافق هسته‌ای با ایران در حال بررسی امکان تصویب قطعنامه‌ای انتقادی علیه ایران، به‌دلیل توسعه برنامه هسته‌ای ایران کشور هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=358471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر