4

شگردهای دشمن در عرصه بازی های رایانه ای فاش شود

  • کد خبر : 35855
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴

غرب با تولید برخی بازی های رایانه ای، مسلمانان را تروریست و نیروهای غربی را فرشته نجات دنیا معرفی می کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازی های رایانه ای را از جمله رسانه های تاثیرگذار در دنیای معاصر دانست و گفت: پیشرفت ایران اسلامی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای سبب نگرانی کشورهای غربی شده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سیدمحمد حسینی’ روز شنبه در نشست خبری دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران گفت: بازی های رایانه ای یکی از رسانه های تاثیرگذار در دنیای معاصر است و مسوولان و مردم باید با این رسانه بیش از پیش آشنا شده و فرهنگ سازی لازم در زمینه استفاده صحیح از بازی های رایانه ای انجام شود.

وی با بیان آنکه کودکان ونوجوانان مخاطبان اصلی بازی های رایانه ای هستند، یادآور شد: بازی های رایانه ای تاثیر بسزایی بر روی این قشر از جامعه دارد و چنانچه تصویر ناشایست از ایران اسلامی در قالب یک بازی رایانه ای به کودکان و نوجوانان ارایه شود، تاثیرات منفی این امر بر آنان دیده خواهد شد.

** بازی های رایانه ای غربی نقد شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار نقد بازی های رایانه ای تولید شده در کشورهای غربی شد و گفت: این بازی ها که به صورت هدفمند تولید می شوند باید از سوی رسانه ها نقد شده و در مقابل، بازی های رایانه ای بومی قابل توجهی تولید شود.

حسینی با بیان آنکه تفریح و نشاط را نمی توان از زندگی کودکان و نوجوانان جدا کرد، ادامه داد: ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق بازی های رایانه ای با نگاه ویژه به قشر کودک و نوجوان امکانپذیر است.

وی تاکید کرد: فعالان عرصه بازی های رایانه ای و حتی دانش آموزان کشور خلاقیت های لازم را برای تولید بازی های درخور توجه دارند و دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران فرصتی برای شناسایی این افراد خلاق و در عین حال معرفی آثار ایرانی به مخاطبان است.

** جریان سازی فرهنگی و استفاده از بازی های بومی ضروریست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به لزوم ایجاد جریان سازی فرهنگی و استفاده از بازی های بومی اشاره کرد و گفت: باید فضایی فراهم شود تا نگاه اذهان عمومی به بازی های رایانه ای تولید داخل جلب، و فعالیت های فرهنگی در این زمینه ساماندهی شود.

حسینی با بیان آنکه نمایش توانمندی متخصصان ایرانی از اهداف برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران است، تاکید کرد: تشویق سازندگان بازی های رایانه ای بومی و ایجاد فضای رقابت سالم میان تولید کنندکان، موجب ترغیب فعالان این عرصه می شود.

** ایران قطب بازی سازی رایانه ای در جهان اسلام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه ایران اسلامی قطب بازی سازی رایانه ای در جهان اسلام است، افزود: تنوع و کیفیت محصولات ارایه شده برای حضور در نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای نشان می دهد ایران قطب بازی سازی در منطقه و در میان کشورهای جهان اسلام است و تلاش بر این خواهد بود تا به سطح کشورهای ممتاز جهان در زمینه تولید بازی های رایانه ای دست یابیم.

حسینی گفت: نمایندگانی از ۱۱ کشور اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای مسلمان در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران حضور دارند و از افراد متخصص برای برپایی کارگاه های آموزشی تخصصی در زمینه تولید بازی استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران فرصتی برای معرفی تولیدات داخلی است و هدف فقط تبلیغ محصولات غیر ایرانی در این رویداد فرهنگی نخواهد بود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از تجربیات کشورهای دیگر در عرصه تولید بازی استفاده خواهد شد و تولیدات ملی در این زمینه با محصولات دیگر کشورها مقایسه می شود.

وی همچنین ارتقا دانش فنی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری را از اهداف برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران دانست و ابراز امیداوری کرد، خانواده ها با حضور در این نمایشگاه از نزدیک با فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و نظام رده بندی سنی این محصولات آشنا شوند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: بازی های رایانه ای وارداتی ممکن است معایبی همچون تقویت حس پرخاشگری، خشونت، ایجاد روحیه انزوا طلبی در کودکان و تنبل شدن نسل جوان را در پی داشته باشد و وظیفه ما آن است در این زمینه به درستی فرهنگ سازی کنیم.

** بازی های رایانه ای بر اساس اتفاقات روز دنیا تولید شوند

حسینی همچنین به تولید بازی های رایانه ای بر اساس بسیاری از اتفاقات روز دنیا همچون بیداری اسلامی و مقاومت مردم فلسطین و لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استقبال فعالان عرصه بازی سازی از دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است که این نشان از ظرفیت های بالای بازی های رایانه ای در کشور دارد.

حسینی به افزایش چهار برابری فضای نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران نسبت به دوره گذشته اشاره کرد و افزود: ابتکارات خوبی برای این دوره از نمایشگاه بازی های رایانه های در نظر گرفته شده است و آثار تولید شده از سوی دانش آموزان نیز در این رویداد فرهنگی قابل توجه خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم اطلاع رسانی صحیح درباره تولیدات ملی در زمینه بازی های رایانه ای تاکید کرد و یادآور شد: با حمایت رسانه ها و بویژه رسانه ملی، چرخه عرضه و تقاضای بازی های رایانه ای داخلی تنظیم و تولید کنندگان انگیزه بیشتری برای حضور فعال در ساخت بازی ها خواهند داشت.

** شگردهای دشمن در عرصه بازی های رایانه ای فاش شود

حسینی گفت: در عرصه سینما دو سال است که در کنار برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست هایی درباره نقد هالیوود و حضور صهیونیست در سینمای دنیا برگزار می شود که در زمینه بازی های رایانه ای نیز باید این کار انجام شده و شگردهای دشمن در ارایه پیام های خود در قالب بازی های رایانه ای بر ملا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: غرب با تولید برخی بازی های رایانه ای، مسلمانان را تروریست و نیروهای غربی را فرشته نجات دنیا معرفی می کنند و وظیفه آن است در این باره به مردم اطلاعات دقیق داده شود تا بدانند جنگ نرم یک واقعیت است.

** نهادهای فرهنگی از ساخت بازی های رایانه ای حمایت کنند

وی خواستار حمایت تمامی نهادهای فرهنگی از ساخت بازی های رایانه ای بومی شد و گفت: مسوولان بنیاد ملی بازی های رایانه ای معتقدند که نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در شمار پرمخاطب ترین جشنواره های دنیا محسوب می شود و این درحالیست که در حال حاضر ایران اسلامی در بحث تولید بازی رایانه ای پیشگام است و محصولات برخی کشورها قابل قیاس با تولیدات کشور نیست.

حسینی گفت: بسیاری از کشورها درهای سرزمین خود را بر محصولات خارجی باز کرده اند و بدنبال ترویج فرهنگ اصیل نیستند؛ اما به این باور رسیده ایم که باید در این عرصه روی پای خود بایستیم.

** ایران جزو ۵ کشور تولید کننده بازی های رایانه ای در آسیا است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه ایران اسلامی در آسیا جزو پنج کشور برتر تولید بازی های رایانه ای به شمار می رود، تاکید کرد: ایران اسلامی پس از چین، ژاپن، هند و کره جنوبی در این زمینه پیشتاز بوده و تولیدات ملی ایران قابل رقابت با تولیدات این کشورها است.

حسینی با بیان آنکه سرمایه گذاری کلانی در عرصه تولید بازی های رایانه ای در کشور نشده است، گفت: پیشرفت های حاصل در این زمینه با توجه به محدودیت های موجود نشان از ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای دارد.

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران از ششم تا ۱۰ تیر ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]