7

آمریکا، نیروهای تکفیری را در بسیار از کشورهای غرب آسیا با همکاری سعودی ها و ترکیه به وجود آورده است

  • کد خبر : 359017
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

مرندی اظهار داشت: کشورهای عضو سازمان شانگهای در تعامل با یکدیگر می‌توانند امنیت را در منطقه افزایش دهند و از این منظر عضویت در این سازمان اهمیت زیادی دارد.

مرندی: عضویت در شانگهای از نظر امنیتی برای کشورهای عضو اهمیت زیادی دارد

به گزارش افق نیوز ، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دستاوردها و ظرفیت های عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای با دکتر محمد مرندی، کارشناس مسائل بین‌الملل به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد مرندی این ادعا که عضویت ایران در سازمان شانگهای به دلیل ماهیت نظامی این سازمان می تواند تقابل شرق و غرب را در حوزه نظامی وارد مرحله جدیدی کند، نادرست دانست و گفت: سازمان شانگهای در برابر ناتو نیست و بیشتر جنبه امنیتی، سیاسی و اقتصادی دارد و از بعد نظامی کمتر مورد توجه است.

وی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نگرانی نظامی ندارد، اظهار کرد: اگر آمریکایی ها می توانستند به ایران حمله کنند و احتمال پیروزی می دادند این کار را انجام می دادند اما ظرفیت های نظامی ایران بسیار بالا است و متحدین ایران در سراسر منطقه بسیار زیاد هستند و درگیر شدن با ایران، درگیر شدن با بخش بزرگی از غرب آسیا است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در عین حال موضوعات امنیتی را بسیار مهم و در عین حال جدا از مسائل نظامی عنوان کرد و افزود: آمریکا، نیروهای تکفیری را در بسیار از کشورهای غرب آسیا با همکاری سعودی ها و ترکیه به وجود آورده است و ناامنی هایی که در سراسر منطقه دیده ایم توسط غربی ها ایجاد شده است.

وی با تصریح بر اینکه برای کشورهای عضو شانگهای مسئله امنیت اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: کشورهای عضو این سازمان در تعامل با یکدیگر می توانند امنیت را در منطقه افزایش دهند و از این منظر عضویت در این سازمان اهمیت زیادی دارد.

مرندی با بیان اینکه برگزاری اجلاس سازمان شانگهای به صورت منظم در هر سال نشان می دهد عضویت در این سازمان فرصت های فوق العاده ای را فراهم می آورد عنوان کرد: اساساً حضور روسای جمهور و مقامات بلندپایه دور هم می تواند در همه حوزه ها فرصت ایجاد کند.

وی با تصریح بر اینکه مرکز اقتصادی جهان آسیا شده است، بیان کرد: قدرت از اروپا و آمریکا در حال انتقال به آسیا و شرق است و در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی این انتقال قدرت در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر