5

“علی لندی”، ققنوس حقیقت نوجوان ایرانی/ به حامی لبنان و عراق و سوریه می‌گویند: اقتصاد ونزوئلایی!

  • کد خبر : 359223
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۱

خانم آذر منصوری، از حامیان تحریم انتخابات و سخنگوی جبهه اصلاحات گفته است اقتصاد ایران به سمت ونزوئلایی شدن پیش می‌رود!

آذر منصوری

«وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

فاز جدید چپ‌های تحریمی پس از انتخابات ۱۴۰۰

به حامی لبنان و عراق و سوریه می‌گویند: اقتصاد ونزوئلایی!

"علی لندی"، ققنوس حقیقت نوجوان ایرانی/ به حامی لبنان و عراق و سوریه می‌گویند: اقتصاد ونزوئلایی!

خانم آذر منصوری، از حامیان تحریم انتخابات و سخنگوی جبهه اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران مدعی حذف حداکثری اصلاح طلبان در ذیل نظارت استصوابی شده و همچنین اظهار کرده است: اصولگرایان حداقل برای آن بخشی که پایگاه رای خودشان می دانند باید کارنامه قابل قبولی ارائه دهند، به خصوص حالا که همه قوا یکدست شده است و هیچ دلیلی هم برای عدم موفقیت خود نباید داشته باشند.

او می افزاید:

“اینکه تا چه حد عملکرد این مجلس در راستای حل مشکلات مردم و محرومان جامعه بوده، به تبعیض و بی عدالتی خاتمه داده و از کوچک شدن سفره های مردم جلو گیری کرده است، پرسشی است که هم در انتخابات ۱۴۰۲ و هم در ۱۴۰۴ باید به آن پاسخ داده شود. علی القاعده با نرخ تورم ۵۰ درصد و اقتصادی که به سمت ونزوئلایی شدن می رود، سطح مشارکت در هر انتخاباتی نسبت به انتخابات قبل تنزل پیدا خواهد کرد و این یکی از تهدیدهای جدی اتفاقا علیه امنیت ملی کشور است که به نظر می آید اصولگرایان تندرو حتی گوشه چشمی هم به آن ندارند.“[۱]

*در بندهای اشاره شده از صحبت های خانم منصوری موارد مختلفی وجود دارد لکن سیاه نمایی وجه نمایان تری دارد.

سیاه نمایی از آینده اقتصاد ایران، از وضعیت انتخابات، از عملکرد جهادی مجلس و از سپهر سیاست ایران…

همه باید بدانیم که “سیاه نمایی” یک بیماری است که هیچ نقطه مثبت و هیچ امیدی را نمی بیند و این نابینایی در صورت فراگیر شدن می تواند عامل بلایای بزرگی مثل “فتنه اقتصادی” شود.

همانطور که تأکیدات فراوان اصلاح طلبان در طول ۸ سال دولت آقای روحانی بر “شرایط ونزوئلایی اقتصاد ایران”، موجب شکل گیری فتنه آبان ۹۸ و کشته شدن ده ها نفر شد!

لازم به اشاره است که اظهارات خانم منصوری در حالی است که اصلاح طلبان از فرایند انتخابات حذف نشدند بلکه آنها رسما دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ را تحریم کردند و با این کار علیه مردمسالاری شوریدند، اقتصاد ایران نه تنها به سمت ونزوئلایی شدن پیش نمی رود بلکه محسنات بزرگی دارد و رشد اقتصادی کشور نیز به گواه نهادهای اقتصادی بین المللی از امسال مثبت شده است، (جالب است که ارسال سوخت از ایران به لبنان در مقابل چشم خانم منصوری رخ داده اما ایشان همچنان اصرار دارد که ایران ونزوئلایی می‌شود!) عملکرد مجلس یازدهم یکی از چشمگیرترین عملکردها در طول تاریخ ادوار مجلس بوده به نحوی که اجرای این قوانین از سوی هر دولتی خاصه در بحث مسکن موجب تحول در زندگی مردم می شود و سپهر سیاست ایران نیز نشان داد که ولو در فرایند تحریم انتخابات از سوی یک جریان بزرگ سیاسی (اصلاحات) اما سیاست پایان نمی پذیرد و قانون در انتخابات با کمال قوت اجرا خواهد شد.

اینکه خانم منصوری چطور توانسته اند اینهمه محسنات و نکات مثبت را نبینند و مژده ونزوئلایی شدن به مردم بدهند؛ سوالیست بزرگ با تأملات بسیار…

تأملاتی که می گویند چپ های ستادی پس از تحریم انتخابات و پس از اعلام رسمی سعید حجاریان مبنی بر پایان اصلاحات صندوق محور، وارد فاز درگیری مستقیم با نظام و مردم خواهند شد.

“علی لندی”، ققنوس حقیقت نوجوان ایرانی

"علی لندی"، ققنوس حقیقت نوجوان ایرانی/ به حامی لبنان و عراق و سوریه می‌گویند: اقتصاد ونزوئلایی!

“علی لندی” نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریورماه جاری پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ بانوی میانسال به دل آتش زد و با فداکاری برای دور کردن منشأ آتش از آنها، خود گرفتار آتش شد.

به گزارش ایرنا، علی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار صبح روز جمعه گذشته اما با وجود پیگیری های فراوان مسئولان کشور و پزشکان، در اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد.[۲]

*ماجرای شورانگیز علی و عروج شهادت گونه او از میان ما، گویای این حقیقت بود که قضایایی مثل “هلیا” نمایه نوجوانان و نسل های نو ایرانی نیست و ساختار تربیتی کشور توانسته بسیار موفق باشد.

علی از خیل همان نوجوانانی است که در فضای افکار عمومی و رسانه و فضای مجازی؛ کمتر کسی حاضر به صحبت پیرامون باورهای ایمانی آنهاست.

اما هر از گاهی حوادثی اینچنین رخ می دهد تا به همان کمتر کسان! گوشزد کند که علی و علی‌ها اکثریت نسل های نو ایرانی را شکل داده اند و دبستانی های ایرانی هنوز و تا همیشه امید امام جامعه هستند.

داستان تلخ و شیرین علی لندی، یادآور تمام آنهایی باشد که با یک کلیپ برای تمام جامعه ایرانی حکم صادر می کنند و در حرکتی جمعی دست به انکار باورهای ایمانی و اسلامی در عقاید نسل های نو می زنند.

علی سوخت… اما مثل ققنوسی خوش آیین از میان شعله های آتش برخاست تا حقیقت به تاراج نرود.

گفتنیست، سران قوا و مقامات کشور، در پیام‌های رسمی، درگذشت علی لندی را تسلیت گفته اند.[۳]

***

۱_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1525900

۲_www.irna.ir/news/84482461/

۳_www.irna.ir/news/84482160/

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=359223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر